Europejskie rynki są na “czerwonym” po poniedziałkowej sesji giełdowej. Słabe wyniki są rezultatem mocnego topnięcia na rynku w Shanghaju. China’s Shanghai Stock Exchange Composite Index zamknął się na -8.5% minusie. Słabe wyniki produkcji i słabnący popyt Amerykanów na import z Chin, zasiały niepokój wśród inwestorów. A jak wyglądały wczoraj europejskie indeksy?
- FTSE MIB Mediolan -1.1% (23,240.44 p.)
- CAC 40 Paryż -1% (5,007.95 p.)
- DAX Frankfurt -0.9% (11,245.74 p.)
- FTSE 100 Londyn -0.1% (6,576.29mp.)
Spójrzmy na poszczególne firmy sektora odzieżowego:
- Italia Independent -2.9% (32 euro)
- Geox -2.5% (3.57 euro)
- Salvatore Ferragamo -2.9% (27.43 euro)
Na plusie poniedziałek zakończyło między innymi Mulberry +1% (9.09 funta).
Zajrzyjmy również na rodzimy rynek:
Vistula liczy na udane drugie półrocze i osiągnięcie zapisanego na ten rok w programie motywacyjnym celu minimum 24 mln zł zysku netto – poinformował w rozmowie z PAP prezes Grzegorz Pilch.
Pozytywne nastawienie kierownictwa marki może być podyktowane świetnymi wynikami sprzedaży za pierwsze półrocze.
Fakty:
- Skonsolidowane przychody Vistula Group w pierwszym półroczu wzrosły o 16,7% rdr do ok. 235,5 mln zł.
- Przychody ze sprzedaży detalicznej w segmencie odzieżowym (marki Vistula, Wólczanka, Deni Cler) wzrosły o ok. 20,6%. rdr do ok. 130 mln zł., a w segmencie jubilerskim o 11% do 83,3 mln zł.
- Konsensus PAP, na podstawie prognoz analityków, zakłada, że zysk netto Vistuli wyniesie w tym roku ok. 26 mln zł. (2014: 20,3 mln zł), EBITDA wyniesie prawie 53 mln zł. (2014: 48,1 mln zł), a przychody ponad 476 mln zł. (2014: 443,4 mln zł).
Deni Kler powinna zamknąć rok z zyskiem netto dzięki systematycznemu cieciu kosztów.
Z kolei W.Kruk podejmie decyzję o sposobie finansowania rozwoju jubilerskiej spółki W.Kruk. Tak zapowiadała wcześniej jego IPO, ale nie wyklucza teraz porzucenia tych planów na rzecz finansowania dłużnego.
Vistula odnotowuje pozytywne wyniki w lipcu, to świetny początek drugiej połowy roku, a tym samym optymistyczne nastawienie do założonych planów spółki.
REDAN
Właściciel marek Top Secret, Troll i Drywash zanotował wzrost obrotów w swoich sklepach odzieżowych o 22%. Tylko w czerwcu sprzedaż wyniosła 44 miliony złotych. Grupa Redan poprawia wyniki sprzedażowe zarówno w segmencie dyskontowym jak i modowym. Narastająco w całym pierwszym półroczu grupa osiągnęła 254 miliony złotych przychodów, czyli o 13% więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. W tym roku czerwiec był typowo wyprzedażowym miesiącem. Jesteśmy zadowoleni z poziomu osiągniętych obrotów. Ze względu na intensyfikację działań wspierających sprzedaż marża handlowa rosła jednak wolniej od przychodów – przyznaje wiceprezes Redanu – Bogusz Kruszyński.
Fakty:
- Sieć dyskontów odzieżowych TXM textilmarket w czerwcu wypracowała 26 milionów złotych obrotów, czyli o 26% więcej niż przed rokiem.
- Z kolei sprzedaż prowadzona w ramach krajowej sieci fashion, do której należy między innymi Top Secret, wzrosła w czerwcu o 26% do 16,5 miliona złotych.
Autor: Urszula Wiszowata