noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Raport Finansowy: mało optymistyczny świat i mocna Polska

REKLAMA
noSlotData

Po tygodniu pełnym emocji na światowych giełdach przyszedł czas na stabilizację cen akcji. Poniedziałkowe sesje otworzyły się na zielonym’ ale z upływem kolejnych godzin inwestorzy tracili optymizm. 

Amerykańskie i Europejskie indeksy zamknęły się na następujących poziomach:

  • Dow Jones Industrial Average -6.1% (16,528 p.p.)
  • The Dow -0.7%
  • S&P 500 -0.8% (1,972 p.p.)
  • The S&P 500 Retailing Industry Group Index -0.7% (1,193 p.p.)
  • The DAX Frankfurt -0.4% (10,259 p.p.)
  • CAC 40 Paryż -0.5% (4,653 p.p.)
  • FTSE MIB Mediolan -0.2% (21,941 p.p.)
  • London’s FTSE 100 giełda zamknięta ze względu na święto

Rynki w Azji:

  • China’s Shanghai Composite Index -0.8% (3,205.99 p.p.)
  • Shenzhen Stock Exchange Composite Index -3.1% (1,790.31 p.p.)
  • Hong Kong’s Hang Seng Index +0.3% (21,607.58 p.p.)
  • Japan’s Nikkei 225 -1.3% (18,890.48 p.p.)

Spółki odzieżowe i obuwnicze pozostają niemalże obojętne na wszelkie informacje finansowe i polityczne płynące ze świata. Polskie firmy radzą sobie świetnie bez względu na uwarunkowania makroekonomiczne. Przyjrzymy się dokładniej lipcowym wynikom każdej z nich.

Polskie spółki odzieżowe
Polskie spółki odzieżowe

BYTOM_logoBYTOM

W raporcie DM BPS wydanym 10 sierpnia obniżona została rekomendacja dla spółki Bytom. Wydane zalecenie dla akcji to “trzymaj”, wobec wcześniejszego “kupuj”. Optymistyczne jest to, że podniesiono cenę docelową do 3,55 zł z 2,51 zł.

W oświadczeniu firma napisała: W naszych szacunkach na drugi kwartał 2015 roku spodziewamy się wypracowania 33,2 mln złotych przychodów, które przy marży handlowej na poziomie 56,1% (wzrost o 1,6% rok do roku) pozwolą na wypracowanie 5,3 mln złotych zysku przed opodatkowaniem (wzrost o 156% rok do roku) i 5,2 mln złotych zysku netto (wzrost o 152% rok do roku).

 

CCC
CCC

CCC

Największy polski dystrybutor obuwia opublikował wyniki za pierwsze półrocze. Skonsolidowany zysk netto wyniósł o 22.4% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Mimo dynamicznego rozwoju za granicą, zyski nadal osiąga wyłącznie w Polsce.

Autor: Urszula Wiszowata

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tagi
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES