Spółka świetnie sobie radzi już kolejny okres z rzędu. Jej przychody za pierwszy kwartał wzrosły o 24.5% w analogicznym okresie do roku 2014. Ta liczba jest przede wszystkim związana z mocną sprzedażą detaliczną marki. Bytom od tego czasu zwiększył liczbę sklepów z 74 do 83. Planowane jest otwarcie kolejnych sześciu lokalizacji. Istotne jest, że marża na sprzedaży została poprawiona o 21% w raportowanych miesiącach co oznacza podniesienie efektywności Bytomia.
Pierwszy kwartał 2015 roku Bytom zakończył zyskiem w wysokości 509 tys. zł, co jest dotychczas najlepszym wynikiem spółki osiągniętym za pierwszy kwartał. Dla porównania, rok 2014 został przez spółkę zakończony stratą na poziomie 0,9 mln zł, a pierwszy kwartał 2013 roku stratą na poziomie blisko 2 mln zł.
LPP (Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay)
Miesiąc kwiecień przyniósł spółce LPP nieznaczny wzrost sprzedaży ok. 383 mln zł czyli o 1% więcej niż w roku ubiegłym. W tym okresie marża wyniosła 56% i była o ok. 6 p.p. niższa od marży zrealizowanej w kwietniu roku poprzedniego. Z kolei przychody w miesiącu kwietniu wyniosły 1,38 mld zł i były wyższe o 5% od osiągniętych w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wzrost za miesiąc kwieceń nie jest porównywalny do powierzchni sklepów, które powiększyły się o 18%. Jesteśmy jednak pewnie,że spółka nadrobi to w okresie jesienno-zimowym.
Przychody CCC w kwietniu wzrosły o 21,4% w stosunku do roku ubiegłego. Okres od stycznia do kwietnia okazał się być równie dobrym: przychody za okres styczeń–kwiecień wyniosły 647,9 mln zł i były wyższe od osiągniętych w analogicznym okresie roku 2014 o 20.3%.
Autor: Urszula Wiszowata