Domy mody znalazły się na liście największych światowych marek, które zanotowały w ciągu ubiegłego roku największy wzrost.
Raport Best Global Brands 2018 to zestawienie najcenniejszych i najprężniej rozwijających się firm na świecie. Ranking ujawnia szacowaną wycenę marek oraz procentowy wzrost w stosunku do roku ubiegłego.
Jak podaje firma Interbrand, odpowiedzialna za stworzenie raportu, sektor mody luksusowej wzrósł od 2017 roku o 42%. Odzież i akcesoria luksusowe to najlepiej zarabiający sektor na liście 100 firm, która obejmuje również przemysł technologii, motoryzacyjny czy finansowy.
>>> Zobacz również: Które marki zarobiły najwięcej na Instagramie w trakcie tygodni mody?
Wartość Gucci wzrosła najbardziej spośród marek luksusowych na liście. Od 2017 roku szacuje się go na 30%, do kwoty 12,9 miliardów dolarów. Louis Vuitton osiągnął tym czasem wzrost o 23%, co dało marce łączną wartość 28,2 miliardów dolarów. Dziewięć marek luksusowych, które znalazły się na liście, osiągnęło łączną wartość 105,8 miliardów dolarów.
Miejsca na podium zajmują kolejno: Apple, Google i Amazon.
Oto lista marek modowych, które znalazły się w rankingu Interbrand:
17. miejsce – Nike (11% wzrost, wartość 45,168 mld dolarów)
18. miejsce – Louis Vuitton (23% wzrost, wartość 28,152 mld dolarów)
23. miejsce – Chanel (ubiegłe wyniki wcześniej nieznane, wartość 20 mld dolarów)
25. miejsce – Zara (-5% spadek, wartość 17,7 mld dolarów)
30. miejsce – H&M (-18% spadek, wartość 16,83 mld dolarów)
32. miejsce – Hermes (15% wzrost, wartość 16,37 mld dolarów)
39 miejsce – Gucci (30% wzrost, wartość 12,94 mld dolarów)
67 miejsce – Cartier (1% wzrost, wartość 7,65 mld dolarów)
83 miejsce – Tifanny&Co (5% wzrost, wartość 5,64 mld dolarów)
91 miejsce – Dior (14% wzrost, wartość 16,83 mld dolarów)
94 miejsce – Burberry (-3% spadek, wartość 4,99 mld dolarów)
95 miejsce – Prada (2% wzrost, wartość 4,81 mld dolarów)
Pełen ranking wszystkich marek możecie poznać TUTAJ.