Najpierw eMarketer przewidział, że Amazon prześcignie w sprzedaży Macy’s – słynny dom handlowy w USA, a teraz dowiadujemy się z kolejnego raportu, że Instagram może być wkrótce bardziej dochodowy od Google w kwestii reklam wyświetlających się na ekranach naszych telefonów.
eMarketer szacuje, że za dwa lata Instagram będzie serwował nam reklamy warte 2.81 miliarda dolarów, a to aż cztery razy więcej niż kwota, jaką generuje ta platforma dzisiaj. Dane pochodzą z corocznego badania wykonanego przez serwis eMarketer, specjalizujący się w szczegółowej analizie rynku. Wyniki wykazują, że marki, które już dziś korzystają właśnie z mobilnej formy reklamy, będą chciały znacznie intensywnej wykorzystać platformę do dzielenia zdjęć w celach promocyjnych.
Jako że Instagram jest własnością Facebooka, ten drugi zamierza wykorzystać wzrost zainteresowania reklamą wyświetlaną na smartfonach i udostępni kilka opcji do promocji znanych nam już właśnie z tej platformy. Opcje były do tej pory dostępne tylko dla wybranych marek, takich jak Michael Kors, który już w 2013 roku dostał możliwość wykorzystania Instagrama do celów reklamowych. Oprócz ad’sów dodatkowo będziemy mogli właściwiej dobrać odbiorcę poprzez targeting grupy docelowej.
Przychody Instagrama to tylko 5% całej grupy przychodów z reklam Facebooka, ale eMarketer przewiduje, że ten wynik do 2017 roku potroi się.
Póki co, możliwość korzystania z reklamy na Instagramie oprócz Stanów mają: Australia, Brazylia, Kanada, Francja, Niemcy, Japonia i Wielka Brytania. Wszystkie siedem regionów zanotuje sprzedaż reklam wartą mniej więcej 30 milionów dolarów.
To gigantyczna możliwość reklamy dla wielu marek. Instagram to ponad 300 milionów użytkowników na całym świecie.
Trzech z dziesięciu reklamodawców na platformie to marki modowe. Jako pierwsi skorzystali z niej wspomniany już Michael Kors, ale także Burberry i Macy’s. Następnie dołączyli: Ralph Lauren, Victoria’s Secret, Banana Republic, Hollister, Abercrombie & Fitch.
A kiedy dostaniemy możliwość promocji na Instagramie w Polsce?
Autor: Urszula Wiszowata