Ekscytujące poszerzanie horyzontów jest nieuniknionym rezultatem podróży i związanych z nimi doświadczeń. Uzależniają silniej niż jakakolwiek chemia – o czym przekonała się Anna Orska. Emocje przywiezione z podróży odnaleźć można w najnowszej kolekcji firmy ORSKA – Bali.
ORSKA tworzy biżuterię z charakterem, jej projekty są wyraziste – często też kontrowersyjne. Surowość form, szorstkość faktur i odmienna idea, stojąca za każdą kolekcją, oddają temperament marki. Komponenty pochodzą z różnych części świata i z różnych epok, podobnie jak same koncepcje kolekcji. Tym razem marka na warsztat wzięła dalekie Bali.
Biżuteria zaprojektowana w Indonezji czerpie garściami z tradycji rękodzielniczych Azji południowo-wschodniej. W każdym modelu jest wykorzystana niewielka, lecz bardzo misterna rzeźba, która powstała przy współpracy z artystami z lokalnych warsztatów rzeźbiarskich. Dzięki tradycyjnemu rzemiosłu, wzornictwu zakorzenionemu w kulturze i przede wszystkim autentyczności rzeźb, biżuteria przypomina talizmany, amulety i małe współczesne totemy.
ORSKA pragnęła właśnie ten pierwotny charakter projektów oddać w sesji wizerunkowej. Ciemne fotografie Aleksandry Zaborowskiej uzupełnione białą kreską autorstwa Barrakuz, przywołują skojarzenia oscylujące między dzikością pierwotnych plemion, a niepokorną sztuką uliczną. Ze zdjęć emanuje odwaga i wolność, właściwa jedynie ludom nie znającym ograniczeń.
Tym samym ORSKA, bazując na własnym doświadczeniu, przekazuje refleksję, że warto być niepokornym. Nie akceptowanie ograniczeń może owocować pięknymi rezultatami i zapierającymi dech w piersiach doświadczeniami.
Autor: Kaśka Michalak