noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Poznaj program Art & Fashion Forum w Poznaniu

REKLAMA
noSlotData

Przed nami finał 10. edycji Art&Fashion Forum. AFF wyjątkowe na skalę światową połączenie mody i sztuki, powstało z inicjatywy Grażyny Kulczyk. Odbywa się od 2007 r. w stworzonym przez nią poznańskim Starym Browarze. Jubileuszowej edycji wydarzenia przyświeca hasło „Different = Irreplaceable”. Rolę kuratora wydarzenia objęło londyńskie SHOWstudio Nicka Knighta, a funkcję dyrektora artystycznego sprawuje
W P Onak. 

W tym roku na zaproszenie SHOWStudio do Starego Browaru przyjadą wyjątkowi goście ze świata mody i sztuki. Będą to, m.in. brytyjski modysta Stephen Jones – scenograf pokazów Aleksandra McQueena, Joseph Benett – uznany na świecie autorytet w dziedzinie fotografii XX wieku, Philipe Garner czy Oriole Cullen – kuratorka Victoria and Albert Museum, specjalizująca się w historii mody i sukien. Osoby, które odwiedzą Stary Browar, będą mogły wziąć udział w otwartych panelach, zobaczyć godzinny seans filmów zrealizowanych przez SHOWStudio czy trafić na Targi New Market organizowane z poznańskim concept store’m TUTU polscy projektanci. Wszystkie wydarzenia odbędą się w dniach 28-30 października i podobnie jak w latach poprzednich będą otwarte dla publiczności. Więcej szczegółów na stronie www.starybrowar5050.com/AFF.

Program 10. edycji Art&Fashion Forum

W sobotę, 29 października, w ramach Open University organizatorzy przygotowali dla uczestników imprezy oraz publiczności trzy panele dyskusyjne – jeden podsumowujący 10 lat z Art&Fashion Forum, drugi poświęcony modzie i trzeci sztuce.

Godz. 12.00-13.30: panel „Po co nam Art&Fashion Forum by Grażyna Kulczyk?”

Dyskusję moderować będzie Piotr Zachara – były redaktor naczelny „Twojego Stylu Trendy”, polskiej edycji „Instyle”, zastępca redaktor naczelnej „Elle” . Wszystkie wykłady Open University odbędą się na „Szachownicy” Starego Browaru. Wstęp wolny.

Okrągła rocznica to moment na refleksję, podsumowanie dotychczasowej działalności, spotkanie z ludźmi, którzy przez lata tworzyli projekt. To także próba odpowiedzi na pytanie co dalej? – pytanie o przyszłość i dalsze losy zarówno wydarzenia, jak też podejmowanej tematyki. W trakcie spotkania chcemy porozmawiać o imprezie na tle Polski i świata – mówi W P Onak. Chcemy poznać punkt widzenia zaproszonych gości, ich opinię oraz pomysły  w jakim kierunku AFF się rozwija. 

Wśród gości pojawią się, m.in. Carol Morgan z St Martins College, Basia Metelska – była kuratorka AFF, Ania Orska – mentorka zajęć z Fashion Jewellery, Joanna Bojańczyk – przedstawicielka mediów, wielokrotnie uczestniczyła w AFF, Marta Kowalska – redaktor prowadząca elle.pl, Kropki Kreski – absolwent warsztatów New School.

Godz. 16.00-17.30: panel FASHION

Tematem dyskusji będzie moda rozumiana nie jako zwykła odzież, ale obiekt wizualnej prezentacji. Poruszone zostanie zagadnienie relacji łączącej modę z muzeami, galeriami sztuki i imprezami artystycznymi w kontekście dramaturgii pokazu na wybiegu i dynamicznej interakcji pomiędzy modą a sztuką – mówi Lou Stoppard, moderatorka dyskusji.

Gośćmi panelu będą: Stephen Jones – człowy brytyjski modysta, który tworzył dla takich gwiazd jak Boy George, Spandau Ballet czy Grace Jones, Philippe Garner – znany na całym świecie autorytet w kwestii fotografii i designu XX wieku, autor wielu publikacji na temat fotografii, Oriole Cullen – kuratorka działów Współczesnych Tkanin i Mody londyńskiego Victoria&Albert Museum, Joseph Bennett – związany z SHOWstudio brytyjski scenograf, absolwent Chelsea School of Art. Pracował, m.in. dla Alexandra McQueena od czasów jego pokazu No 13 Show na wiosnę/lato 1999. Bennett był też twórcą scenografii do wystawy „Savage Beauty” McQueena w Metropolitan Museum of Art w Nowym Jorku.

Godz. 17.30-19.00: panel ART

Panel poświęcony sztuce będzie pretekstem do rozważań nad współczesną formułą martwej natury i jej ewentualnym związkiem z tzw. motywem marności (vanitas) w perspektywie dnia dzisiejszego. Przyjrzymy się, jak czołowi artyści XXI wieku interpretują na nowo tę tematykę, która kojarzy się przede wszystkim z obrazami XVI- i XVII-wiecznych mistrzów.

Zapis dyskusji prowadzony przez SHOWStudio zostanie udostępniony za pośrednictwem SHOWstudio.com, zyskując tym samym po raz pierwszy w historii AFF międzynarodowy zasięg on-line.

Godz. 20.30 – 22.00: Ceremonia Zamknięcia 10. edycji AFF

W trakcie oficjalnej, wieczorowej gali zamknięcia prowadzonej przez Szymona Majewskiego poznamy najlepszych studentów New School. Najlepsi z nich wygrają kursy w słynnym Central St. Martins College of Art & Design w Londynie. Gośćmi specjalnymi Ceremonii Finałowej będzie Nick Knight oraz uczestnicy paneli SHOWStudio. Uroczystość uświetni występ polskiego zespołu muzyki alternatywnej – Bokka, którego skład owiany jest tajemnicą. Ceremonia zamknięcia odbędzie się na Szachownicy, wstęp na zaproszenia.

Wydarzenia towarzyszące AFF

SHOWstudio Experience
17 października – 13 listopada, Pasaż „0”

Prezentacja specjalnie wybranych na 10-tą edycję Art&Fashion Forum by Grażyna Kulczyk  filmów spośród setek produkcji, które realizuje SHOWStudio. Za selekcję materiałów na tegoroczne wydarzenie w Starym Browarze odpowiada sam Nick Knight.

Art&Fashion Experience – wystawa
28 października – 13 listopada, Pasaż „0”

Prezentacja finałowych prac przygotowanych podczas warsztatów New School, pod okiem najlepszych ekspertów ze świata mody. 5 najzdolniejszych absolwentów poszczególnych kategorii zostanie nagrodzonych letnim stypendium w renomowanej Central Saint Martins College of Art & Design w Londynie.

Art&Fashion New Market
28 października – 29 października, Atrium „0”

Trzydniowe targi mody organizowane we współpracy z poznańskim concept storem TUTU polscy projektanci promującym niezależne marki i ich twórców kreujących niepowtarzalne kolekcje będące alternatywami dla masowej produkcji. Filozofia i dobór marek TUTU polscy projektanci pokrywa się z mottem 10-tej edycji AFF – DIFFERENT = IRREPLACEABLE, dlatego z wielką chęcią podjeliśmy się realizacji tegorocznej edycji New Market – mówi Agata Królikowska z poznańskiego concept store’u odpowiedzialna za organizację tej części wydarzenia. W Starym Browarze zobaczymy kilkanaście marek, wśród nich, m.in. ID.FOR.FUN., Synthetic 100% natural, Noonah, Laboratorium 35, Nowy Model, Magda Hasiak.

Bieżące informacje na temat 10. edycji Art&Fashion Forum by Grażyna Kulczyk można śledzić na profilu facebookowym.

10-lecie Art&Fashion Forum

Art&Fashion Forum to otwarta platforma inspiracji i edukacji, eksperckich seminariów i kreatywnych warsztatów oraz spotkań z najbardziej wpływowymi ludźmi ze świata mody, mediów oraz nowych technologii. Jest to jedno z najbardziej rozpoznawalnych, wpisanych w ideę Starego Browaru przedsięwzięć i pozostaje nim, mimo zmiany właściciela obiektu w listopadzie 2015 roku. Korzenie i bogata historia Starego Browaru we wspieraniu kultury oraz sztuki czyni go idealnym miejscem dla tej wspaniałej inicjatywy promującej oraz inspirującej utalentowanych młodych ludzi w Polsce. Jesteśmy niezwykle dumni z roli gospodarza Art&Fashion Forum, szczególnie, że w tym roku obchodzimy wyjątkowy jubileusz projektu – powiedział Marek Jakubiak, szef Real Estate, CEE Deutsche Asset Management, nowego właściciela. Projekt od samego początku adresowany jest do młodych i zdolnych ludzi, którzy swoje pomysły oraz talenty gotowi są rozwijać, nie bojąc się podejmowania na kolejnych etapach kariery odważnych decyzji biznesowych i życiowych. Wśród odnoszących sukcesy absolwentów AFF są, m.in. Agata Bieleń, Anka Letycja Walicka, Jacob, Fashion PR Girl, Ewa Stępnowska, Elena Ciuprina, Robert Karger i Hektor Świtalski, Magda Linke, Pat Guzik, Monika Czesak czy Łukasz Bliński. Przez te wszystkie lata zachęcała ich do tego twórczyni Art&Fashion Forum – Grażyna Kulczyk, pasjonatka sztuki oraz biznesowych innowacji. Nie inaczej będzie w tym roku.

Lubię wyprzedzać rzeczywistość i realizować rzeczy, jakich jeszcze nie było. Dlatego stworzyłam Art&Fashion Forum. To jedyne wydarzenie w Polsce, które od 10 lat konsekwentnie inspiruje i edukuje młodych. Przez warsztaty i wykłady Open Univeristy przewinęły się tysiące ludzi. AFF gościł wizjonerów i ekspertów, mistrzów w swoich dziedzinach. Stał się nowoczesnym projektem społecznym, forum, które umożliwia wymianę kreatywnych i innowacyjnych myśli. Jestem dumna każdorazowo, kiedy słyszę, że kolejni absolwenci AFF dołączają do grona świetnie radzących sobie na konkurencyjnym i wymagającym międzynarodowym rynku i z sukcesem prowadzą własne biznesy. W tym roku zapraszam na kolejne spotkanie z kreatorami innowacyjnego świata mody i sztuki. Wierzę, że po raz kolejny będziemy trampoliną dla wielu pionierskich przedsięwzięć – mówi Grażyna Kulczyk.

Fot. materiały prasowe
Fot. materiały prasowe

SHOWstudio Nicka Knighta kuratorem 10. edycji AFF

Tegoroczny kurator wydarzenia – SHOWstudio Nicka Knighta dołącza do grona największych ekspertów oraz mentorów z obszaru mody i sztuki, którzy uświetniali swoją obecnością poprzednie edycje AFF. Byli to, m.in. Andrew Bolton (kurator Costume Institute w Metropolitan Museum of Art w Nowym Jorku), Scott Schumann (The Sartorialist), Jean Charles de Castelbajac (francuski kreator mody), Anja Rubik (supermodelka), Bradford Shellhammer (twórca fab.com) czy Barbara Hulanicki (założycielka kultowej marki BIBA w Londynie).

Nick Knight to znany na skalę światową wizjoner obrazu, ikona w świecie sztuki, mody i nowych technologii. To dzięki niemu zobaczyliśmy pierwsze live streamingi z pokazów mody, to jemu zawdzięczamy wprowadzenie fashion video jako narzędzia komunikacji mody. Autor wielu międzynarodowych wystaw z pogranicza sztuki i mody. Stworzone przez niego SHOWstudio to wielokrotnie nagradzany, jedyny w swoim rodzaju koncept platformy on-line, która dzięki Nickowi nieustannie przesuwa granicę komunikacji w kategorii on-line fashion. Jak pisze Business of Fashion, to świątynia ludzkiej kreatywności w Internecie.

Na co dzień z SHOWstudio Nicka Knighta związane są najbardziej rozpoznawalne ikony współczesnej mody: Kate Moss, Rick Owens, John Galliano, a także osobowości pop-kultury: Tracey Emin, Björk, Brad Pitt czy Lady Gaga.

Pomysłodawcą oraz inicjatorem współpracy SHOWstudio Nicka Knighta z AFF jest W P Onak, twórca agencji kreatywnej OCR Creations, autor wielu filmów i reportaży modowych, któremu, tak jak w ubiegłym roku, powierzona została funkcja dyrektora artystycznego całego przedsięwzięcia.

Inspiracją dla wszystkich uczestników oraz gości tegorocznej edycji Art&Fashion Forum by Grażyna Kulczyk będzie hasło przewodnie „Different = Irreplaceable”. Hasło jubileuszowej, 10. edycji Art&Fashion Forum by Grażyna Kulczyk to apel, byśmy wszyscy docenili swoje wzajemne różnice i dążyli do przyszłości, w której ludzi ceni się za ich wyjątkowość i indywidualność – cechy, które moim zdaniem są tak wiele warte – mówi Nick Knight.

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES