noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Undress Code. Zdjęcie przedstawia projekt polskiej marki Undress Code, która znalazła się na liście Financial Times. Na zdjęciu modelka siedzi bokiem na krześle, ma na sobie długą czarną sukienkę, która odsłania jej nogi.

Polska marka doceniona za granicą. Znalazła się w prestiżowym rankingu

REKLAMA
noSlotData

Dziennik ekonomiczny „Financial Times” po raz dziewiąty opublikował listę FT1000. To ranking najszybciej rozwijających się firm w Europie. W 2025 znalazła się w nim polska marka Undress Code.

187. miejsce w Europie

4 marca „Financial Times” – jeden z najbardziej renomowanych dzienników ekonomicznych na świecie – opublikował ranking najszybciej rozwijających się firm w Europie. 187. miejsce zajęła polska marka Undress Code, która może pochwalić się 113,3% CAGR i całościowym wzrostem na poziomie 870,9%. W 2020 firma wygenerowała 208 336 euro przychodu. W 2023 roku było to aż 2 126 004 euro. Taki wyniki zagwarantował jej 1. miejsce w sektorze apparel&fashion.

„Bootstrapping marki modowej bez funduszu powierniczego to niełatwe zadanie, a przez ostatnie osiem lat wielokrotnie mieliśmy ochotę się poddać – cieszę, że tego nie zrobiliśmy. Ubiegły rok był naprawdę satysfakcjonujący: rekordowa sprzedaż z niesamowitym zespołem, tytuł Brand of the Year w konkursie Elle, Taylor Swift sfotografowana w naszym body, współpraca z coraz większą liczbą najlepszych sprzedawców na świecie. Nawet po ośmiu latach wciąż czujemy, jakbyśmy dopiero zaczynali – jakbyśmy osiągnęli zaledwie 2% tego, o czym marzymy” – napisał Kacper Zieliński na LinkedInie.

Co ciekawe, na liście „Financial Times” pojawiły się również inne polskie marki, jednak żadna z tego samego sektora. Wśród wyróżnionych firm znalazły się m.in. Menlo Electric (1. miejsce), alerabat.com (150. miejsce), Legimi (884. miejsce) czy Grupa Blix (936. miejsce).

Przeczytaj też: Ranking najbogatszych Polaków

Na czym polega ranking „Financial Times”?

Jak pisze redakcja „Financial Times”, ranking „przedstawia przykłady rozwoju przedsiębiorstw na całym kontynencie w trudnym okresie gospodarczym”. Samo zestawienie zostało przygotowane przez firmę badawczą Statista. Miejsce w rankingu zależy od CAGR, czyli skumulowanego rocznego wskaźnika wzrostu w latach 2020-2023.

Marki mogły się zgłosić samodzielnie lub skorzystać z zaproszenia Statisty, wysłanego przez firmę do potencjalnych kandydatów. Wnioski przyjmowano od 1 września do 30 listopada 2024 roku, a razem z nimi dane dotyczące przychodów. Każda z marek musiała spełnić określone kryteria. Mowa między innymi o:

  • przynajmniej 100 tysiącach euro przychodu w 2020 roku,
  • przynajmniej 1,5 miliona euro przychodu w 2023 roku,
  • organicznym wzroście przychodów.

O marce Undress Code

Undress Code to polska marka założona w 2016 roku przez małżeństwo: Izę Godlewską i Kacpra Zielińskiego. Jak piszą na swojej stronie internetowej, ich projekty powstają z myślą o kobietach, które „marzą, uwielbiają szaleć i nie boją się naprawdę żyć”. Wśród nich znajdziesz bieliznę, ubrania – sukienki, spodnie czy koszule, a także kolekcję strojów kąpielowych. Produkty Undress Code są sprzedawane w ponad 100 butikach w 30 krajach. Można je także dostać w Revolve, La Rinascente czy Journelle.

Undress Code podchodzi świadomie nie tylko do kobiecości, ale także środowiska. Jej produkty powstają głównie w polskich szwalniach, aby zmniejszyć świat węglowy. Marka ma na swoim koncie współpracę z Anną Lewandowską czy Julią Wieniawą.

Zdjęcie główne: Instagram (@undresscode)

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Tagi
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES