Dziennik ekonomiczny „Financial Times” po raz dziewiąty opublikował listę FT1000. To ranking najszybciej rozwijających się firm w Europie. W 2025 znalazła się w nim polska marka Undress Code.
187. miejsce w Europie
4 marca „Financial Times” – jeden z najbardziej renomowanych dzienników ekonomicznych na świecie – opublikował ranking najszybciej rozwijających się firm w Europie. 187. miejsce zajęła polska marka Undress Code, która może pochwalić się 113,3% CAGR i całościowym wzrostem na poziomie 870,9%. W 2020 firma wygenerowała 208 336 euro przychodu. W 2023 roku było to aż 2 126 004 euro. Taki wyniki zagwarantował jej 1. miejsce w sektorze apparel&fashion.
„Bootstrapping marki modowej bez funduszu powierniczego to niełatwe zadanie, a przez ostatnie osiem lat wielokrotnie mieliśmy ochotę się poddać – cieszę, że tego nie zrobiliśmy. Ubiegły rok był naprawdę satysfakcjonujący: rekordowa sprzedaż z niesamowitym zespołem, tytuł Brand of the Year w konkursie Elle, Taylor Swift sfotografowana w naszym body, współpraca z coraz większą liczbą najlepszych sprzedawców na świecie. Nawet po ośmiu latach wciąż czujemy, jakbyśmy dopiero zaczynali – jakbyśmy osiągnęli zaledwie 2% tego, o czym marzymy” – napisał Kacper Zieliński na LinkedInie.
Co ciekawe, na liście „Financial Times” pojawiły się również inne polskie marki, jednak żadna z tego samego sektora. Wśród wyróżnionych firm znalazły się m.in. Menlo Electric (1. miejsce), alerabat.com (150. miejsce), Legimi (884. miejsce) czy Grupa Blix (936. miejsce).
Przeczytaj też: Ranking najbogatszych Polaków
Na czym polega ranking „Financial Times”?
Jak pisze redakcja „Financial Times”, ranking „przedstawia przykłady rozwoju przedsiębiorstw na całym kontynencie w trudnym okresie gospodarczym”. Samo zestawienie zostało przygotowane przez firmę badawczą Statista. Miejsce w rankingu zależy od CAGR, czyli skumulowanego rocznego wskaźnika wzrostu w latach 2020-2023.
Marki mogły się zgłosić samodzielnie lub skorzystać z zaproszenia Statisty, wysłanego przez firmę do potencjalnych kandydatów. Wnioski przyjmowano od 1 września do 30 listopada 2024 roku, a razem z nimi dane dotyczące przychodów. Każda z marek musiała spełnić określone kryteria. Mowa między innymi o:
- przynajmniej 100 tysiącach euro przychodu w 2020 roku,
- przynajmniej 1,5 miliona euro przychodu w 2023 roku,
- organicznym wzroście przychodów.
O marce Undress Code
Undress Code to polska marka założona w 2016 roku przez małżeństwo: Izę Godlewską i Kacpra Zielińskiego. Jak piszą na swojej stronie internetowej, ich projekty powstają z myślą o kobietach, które „marzą, uwielbiają szaleć i nie boją się naprawdę żyć”. Wśród nich znajdziesz bieliznę, ubrania – sukienki, spodnie czy koszule, a także kolekcję strojów kąpielowych. Produkty Undress Code są sprzedawane w ponad 100 butikach w 30 krajach. Można je także dostać w Revolve, La Rinascente czy Journelle.
Undress Code podchodzi świadomie nie tylko do kobiecości, ale także środowiska. Jej produkty powstają głównie w polskich szwalniach, aby zmniejszyć świat węglowy. Marka ma na swoim koncie współpracę z Anną Lewandowską czy Julią Wieniawą.
Zdjęcie główne: Instagram (@undresscode)