noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Rzeczy używane - koszule vintage na wieszakach

Polacy coraz chętniej sięgają po używane produkty [raport]

REKLAMA
noSlotData

Niemal co szósty Polak w przeszłości zakupił samochód z drugiej ręki, a blisko połowa kupowała używane ubrania. To tylko niektóre z wyników badania Santander Consumer Banku “Polaków Portfel Własny: wiosenne wyzwania”, które pokazują, że Polacy coraz chętniej sięgają po używane produkty.

Dlaczego Polacy kupują rzeczy z drugiej ręki?

Głównym powodem jest oczywiście chęć oszczędzania pieniędzy. Aż 74% badanych wskazało na ten czynnik jako motywację do zakupów z drugiej ręki. Dla 11% respondentów jest to również świetny sposób na znalezienie unikatowych i oryginalnych przedmiotów. Z kolei 8% Polaków kieruje się troską o środowisko i zrównoważony rozwój, dając rzeczom drugie życie.

Rzeczy używane. Co Polacy kupują najczęściej?

Najpopularniejszą kategorią produktów z drugiej ręki są samochody – 58% badanych decyduje się na ich zakup. Na drugim miejscu znajdują się ubrania (48%), a następnie książki (27%). Polacy chętnie kupują również używane sprzęty RTV i AGD (26%), rowery (24%) i meble (23%).

Przeczytaj również: Rynek odzieży używanej podwoi się do 2027 roku. Jego wartość sięgnie 350 mld dolarów!

Obawy przed zakupem rzeczy z drugiego obiegu

Mimo rosnącej popularności rynku wtórnego, wciąż istnieją pewne obawy związane z zakupem używanych rzeczy. Blisko połowa Polaków (47%) jako swój największy problem wskazuje złą jakość lub stan produktu. Kolejne 46% respondentów obawia się braku gwarancji lub możliwości zwrotu produktu. 29% badanych ma wątpliwości co do pochodzenia produktu, a 27% – co do jego czystości.

Rosnąca świadomość i pozytywne trendy

Pomimo obaw, rosnąca świadomość ekologiczna i chęć oszczędzania pieniędzy powodują, że coraz więcej Polaków decyduje się na zakupy z drugiej ręki. Jest to niewątpliwie pozytywny trend, który może przyczynić się do zmniejszenia ilości odpadów i ochrony środowiska.

Badanie “Polaków Portfel Własny: wiosenne wyzwania” zostało przeprowadzone przez Santander Consumer Bank w marcu 2024 roku na reprezentatywnej próbie 1000 Polaków.

Zdjęcie główne: Unsplash

Przeczytaj również: Te marki luksusowe biją rekordy popularności na Vinted!

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES