Mijający tydzień należał do berlińskiego tygodnia mody i warszawskiej giełdy papierów wartościowych. Mocne tąpnięcie polskich indeksów, spowodowane obniżeniem ratingu S&P dla naszego kraju, wpłynęło na silne obniżenie cen akcji, również spółek obuwniczo- odzieżowych. Wartość dolara, euro i funta poszybowała w górę, mrożąc krew w żyłach wszystkim tym, którzy importują chociażby tkaniny z Azji (przypomnijmy, że za towar z Azji płacimy w dolarach). Na szczęście taniejąca ropa obniża koszty życia, pozostawiając w naszych portfelach większy dochód. Analitycy przewidują dalsze spadki.
Wracając do świata mody, oto najważniejsze wydarzenia mijającego tygodnia.
Czołówka polskich projektantów rysuje. Dołącz do naszej akcji!
Wraz z Fundacją Charytatywny Bal Dziennikarzy zainicjowaliśmy akcję Rysuj z Fashion Biznes. Poprosiliśmy zaprzyjaźnionych polskich projektantów o przygotowanie indywidualnych prac, inspirowanych ich muzą lub postacią, którą chcieliby ubrać właśnie na bal. Odzew był ogromny, a efekty absolutnie niezwykłe. W przeciągu zaledwie tygodnia udało nam się zgromadzić prace od takich projektantów jak: duet paprocki&brzozowski, Mariusz Przybylski, Lidia Kalita, duet Bizuu, MMC, Waleria Tokarzewska-Karaszewicz, Patryk Wojciechowski, Natasha Pavluchenko, Yuliya Babich, Risk Made in Warsaw, Elena Ciuprina, Just Paul, Ewa i Piotr Krajewscy, NUNC by Dominika Nowak.
Wszystkie szkice dostępne są TUTAJ. Zapraszamy do licytacji!
Osi Ugonoh i Renata Kaczoruk w pokazie Lidii Kality na gali Doskonałość Mody 2015
Magazyn „Twój Styl” po raz 17. wręczył statuetki Doskonałości Mody. Uroczystość uświetnił wyjątkowy pokaz kolekcji Lidii Kality – Urban Jungle na nadchodzący sezon. Po wybiegu przeszły m.in. Osi Ugonoh i Renata Kaczoruk. Chciałam, żeby wszyscy po obejrzeniu tej kolekcji zatęsknili za latem. To pomieszanie dziewczyny Indiana Jonesa z african queen. Moda idzie w kierunku etno – podkreśliła projektantka. Pokaz możecie obejrzeć TUTAJ.
Heidi Klum prezentuje kolekcję strojów kąpielowych
Australijska marka Bendon, która zasłynęła na rynku z przepięknej bielizny, poszerza swoją ofertę o stroje kąpielowe zaprojektowane przez Heidi Klum. Według prezesa firmy, współpraca z byłą supermodelką to naturalny krok w kierunku poszerzenia asortymentu marki o kolekcję strojów kąpielowych. Sama Heidi, która jak sama mówi większość kariery spędziła na najróżniejszych plażach świata, prezentując bieliznę Victoria’s Secret, chciałaby przedłużyć to życie własną kolekcją. Stroje będą dostępne w cenie od 70 do 240 dolarów i zobaczymy je w sklepach już w lipcu tego roku.
Dolce&Gabbana w pełni oczyszczeni z zarzutów
Domenico Dolce i Stefano Gabbana od 4 lat walczą w sądach różnych instancji o dobre imię firmy, która została oskarżona o oszustwa podatkowe. Sami Domenico i Stefano zostali oczyszczeni z zarzutów już w październiku 2014 roku, ale ich kuzyn Gado Srl, który pracował dla marki nadal walczył. Jak donosi angielski “Vogue”, te oskarżenia również okazały się bezpodstawne. Przypomnijmy, że włoskie służby oskarżyły dom mody D&G o założenie firmy w Luksemburgu w celach uniknięcia płacenia wyższych podatków. To już oficjalnie koniec tej batalii, a D&G mogą spać spokojnie.
H&M i adidas na liście najlepszych firm dbających o środowisko
Adidas, L’Oréal i H&M prowadzą w rankingu 2016 Global 100 Most Sustainable Corporations in the World. Sporządzając tę listę brano pod uwagę testy i research w jaki inwestują firmy, produkt jaki sprzedają oraz liczbę skarg i kar nałożonych na markę. Ważnym aspektem są również: zużycie wody w produkcji, innowacja produkcji i średnia zarobków (od prezesa po zwykłego pracownika). Okazuje się, że z marek z sektora obuwniczo-odzieżowego najlepiej radzi sobie adidas, który znalazł się na 5 miejscu całego rankingu. Jego rywala Nike nawet na tej liście nie ma. L’Oreal znalazł się na 14. pozycji, H&M na 20., a grupa Kering na 43. Spółka H&M poświęca ostatnio wiele uwagi sprawom środowiska. Znane nam wszystkim inicjatywy, takie jak Conscious Collections i współpraca z firmą eko I:CO przyczyniły się do sukcesu marki. Najwięksi rywale H&M – Forever 21 i Zara nie weszli do rankingu.
Grace Coddington odchodzi ze stanowiska dyrektora kreatywnego w amerykańskim “Vogue’u”
Legendarna Grace Coddington wprowadza zmiany do swojego życia po trzydziestu latach pracy w kultowym “Vogue’u”. Odkryta w wieku 19 lat (jako modelka) zrobiła zawrotną karierę stylistki, a następnie najbliższej współpracownicy Anny Wintour. Jak mówi sama Grace, nadszedł czas na zmiany. Coddington cztery razy do roku będzie przygotowywała edytorial dla “Vogue’a”, ale chce więcej działać na własną rękę. Najnowszy kontrakt pozwoli jej na rozwój we własnym zakresie, na przykład na kolaborację z Comme des Garçons nad ich najnowszymi perfumami.
Autor: Urszula Wiszowata