Kiedy moda oraz motoryzacja spotykają się we właściwym miejscu i czasie, powstają ikony, które inspirują kolejne pokolenia. Marka PUMA doskonale rozumie tę zasadę, dlatego po wielu latach przywraca do sprzedaży sneakersy Speedcat – model, który w chwili premiery przeszedł do historii obuwia sportowego. Dziś Speedcat bardziej niż kiedykolwiek wpisują się w potrzeby kobiet, co udowadnia kampania promocyjna z udziałem Dua Lipy i Rosé z Blackpink.
Artykuł sponsorowany
Buty PUMA Speedcat – prosto z toru wyścigowego na modowe ulice miast
Sneakersy PUMA Speedcat pojawiły się w 1999 roku i jak wiele innych znanych modeli sneakersów, powstały z myślą o sportowcach. W tamtym czasie PUMA związana była ze światem motosportu i projektowała obuwie dla kierowców Formuły 1. Speedcat miały więc oferować maksymalny komfort oraz precyzję ruchów podczas prowadzenia samochodu.
Smukły fason, cienka podeszwa oraz niesamowita elastyczność pozwalały na lepsze czucie pedałów i zwiększały przyczepność, co było niezwykle ważne przy wykonywaniu manewrów na torze.
Cechy oraz design sneakerósw Speedcat znalazły zastosowanie (i uznanie) w mainstreamie, stając się przedmiotem pożądania wielu osób, nawet spoza świata F1. Na ten fenomen PUMA zareagowała bardzo szybko, oferując warianty butów Speedcat wykonane z różnych materiałów w rozmaitych kolorach. Tak też, osoby szukające sposobu na połączenie mody casualowej oraz sportu, otrzymały wreszcie odpowiedź na swoje potrzeby.
PUMA Speedcat to coś więcej niż aktualizacja klasyki – to rozwój stylu
Reedycja modelu Speedcat to ukłon w stronę aktualnych, nostalgicznych trendów lat 90. i 2000. Nie mogło być lepszego momentu na powrót. Znacząca jest również data – w 2024 roku mija dokładnie 25 lat od premiery sneakersów Speedcat na świecie.
Jednak teraz PUMA zadbała o to, by buty odpowiadały współczesnym oczekiwaniom dotyczących funkcjonalności i estetyki. W Speedcat zachowano charakterystyczne elementy, takie jak niski profil i aerodynamiczny fason, ale wzbogacono je o nowoczesne detale, które sprawiają, że buty pasują do współczesnych stylizacji.
Materiały premium i subtelne logowanie to wyróżniki sneakersów PUMA Speedcat w 2024 roku. Powracają w kultowych kolorach „Red” i „Black” oraz limitowanej edycji „Pink Blush”.
Nowoczesna wersja klasycznych Speedcatów jest doskonałym przykładem na to, że można trzymać się pierwowzoru, a jednocześnie ewoluować i udoskonalać go.
Dua Lipa i Rosé – personifikacja kobiecej energii w stylu Speedcat
Do udziału w kampanii promującej sneakersy PUMA Speedcat zaproszono dwie gwiazdy: brytyjską artystkę Dua Lipę oraz piosenkarkę Rosé z zespołu K-popowego Blackpink. Ich obecność ma nie tylko przyciągnąć starszych użytkowników, tęskniących za fasonem butów Speedcat, ale także podbić serca młodszego pokolenia.
Dua Lipa i Rosé występują jako reprezentantki współczesnych kobiet, które wyróżnia pewność siebie, charyzma, a także wolność oraz odwaga w dążeniu do celów i siła do pokonywania wyzwań. Tłem kampanii stały się amerykańskie stepy i pustynne drogi, przez które gwiazdy mkną wyścigowymi samochodami w stylu retro. Kontekst bazuje właśnie na wyścigu, w którym obie panie są wygranymi. Cała estetyka nawiązuje do klimatu filmów lat 90. i 2000, a buty Speedcat stają się nośnikiem wartości i motorem napędowym współczesnego stylu życia.
Od kiedy można kupić buty PUMA Speedcat? Już od 5 grudnia będą dostępne w sklepie PUMA.com, sklepach stacjonarnych PUMA oraz u wybranych sprzedawców.
Zdjęcie główne: materiały prasowe