Pokazy mody polskich i zagranicznych projektantów, specjalna strefa MB POP UP SHOP oraz spotkania w najmodniejszych miejscach Warszawy – to najważniejsze atrakcje Mercedes-Benz Fashion Weekend Warsaw. Pierwsze w Polsce prestiżowe wydarzenie modowe pod znakiem srebrnej gwiazdy odbędzie się od 15 do 17 maja w Soho Factory. W tym czasie Warszawa zamieni się w najmodniejszą europejską stolicę.
Od 20 lat Mercedes-Benz współpracuje z branżą mody. Marka zaczęła od sponsorowania tygodni mody w Sydney i Melbourne w 1995 roku, a dzisiaj wspiera już ponad 50 wydarzeń modowych w ponad 30 krajach, m.in. w Amsterdamie, Madrycie, Pekinie i Stambule.
Dr Ewa Łabno-Falęcka, dyrektor komunikacji Mercedes-Benz Polska, wyjaśnia, dlaczego Mercedes zdecydował się zaangażować w jedno duże wydarzenie modowe w Polsce: „Styl i design, a jednocześnie ponadczasowa elegancja to składniki DNA naszej marki. Przez prawie 20 lat istnienia firmy w Polsce wspieraliśmy wiele pokazów mody. Teraz stwierdziliśmy, że warto je obejrzeć podczas Mercedes-Benz Fashion Weekend Warsaw. Jak mawiała Coco Chanel: Mody się zmieniają, styl pozostaje. W Soho obejrzymy dużo ciekawej mody w doskonałym stylu”.
„Cieszymy się, że Mercedes-Benz Fashion Weekend Warsaw przyciąga zarówno polskich projektantów jak i gości z zagranicy, którzy odkrywają, że Polska jest dla nich świetnym rynkiem. Warszawa jest jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się metropolii w Europie, ważnym ośrodkiem biznesowym i kulturalnym. Wydarzenie pod gwiazdą Mercedesa to ogromna szansa dla projektantów i rynku mody w Polsce.” – dodaje Natalia Głowacka, producent MB FWW.
W czasie odbywających się przez trzy dni pokazów w Soho Factory będzie można zobaczyć kolekcje 10 zagranicznych oraz 15 polskich projektantów i marek. Wśród nich pojawią się takie gwiazdy jak Dawid Woliński, Dawid Tomaszewski, Łukasz Jemioł i znana na całym świecie hiszpańska marka Custo Barcelona. Nie zabraknie też utalentowanych młodych projektantów, m.in. duet Odio x Pieczarkowski, Joanna Startek oraz Eva Grygo.
Gościem specjalnym MB FWW będzie top modelka Dree Hemingway, praprawnuczka słynnego pisarza, która zasiądzie w pierwszym rzędzie na pokazach.
Najbardziej stylowy weekend w Polsce pod patronatem Mercedes-Benz to nie tylko pokazy. Organizatorzy MB FWW zapraszają wszystkich pasjonatów mody do strefy komercyjnej MB FWW POP UP SHOP, gdzie będzie można kupić unikatowe produkty polskich i zagranicznych marek, m.in.: Risk Made in Warsaw, Kombokolor, Bielenia, La Boba, Mr. Gugu & Miss Go. Strefa komercyjna mieścić się będzie w Soho Factory, a wstęp do niej będzie bezpłatny. Do Soho Factory będzie można dotrzeć z centrum Warszawy w sobotę (16 maja) i niedzielę (17 maja) darmowym autokarem, który odjeżdżać będzie co godzinę, od 13:00 do 19:00, spod Pałacu Kultury.
Dodatkowo w Soho Factory odbędą się szkolenia na temat branży mody w Polsce prowadzone przez wykładowczynie VIAMODA – partnera MB FWW.
AFTER PARTY
Po pełnym wrażeń dniu spędzonym na pokazach i zakupach goście będą mogli bawić się do białego rana na after party, które odbędzie się w sobotę w najmodniejszym warszawskim klubie BAL.
PARTNERZY POKAZÓW
Sponsor tytularny: Mercedes – Benz
Sponsorzy: Mercedes – Benz Bank Polska, Geberit, Samsung, Orange
Oficjalny Kreator Makijażu: MAC Cosmetics
Oficjalny Kreator Fryzur: Jaga Hupało Born to Create
Partner pokazów mody: Kazar
Oficjalny Hotel: Regent Warsaw Hotel
Oficjalny przewoźnik: LOT
Partnerzy AFTER PARTY: Belvedere Łazienki Królewskie, klub BAL, Esquire, Absolut
Parter strefy relaksu: BoConcept,
PATRONI MEDIALNI
Elle, Gala, Glamour, InStyle, MaxModels.pl, Malemen, RMF Classic, Wp.pl, Fashion Biznes, STROER