noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

O ile AI pomnoży przychody sieci handlowych? [raport]

REKLAMA
REKLAMA
noSlotData

Firma doradcza Bain & Company opublikowała raport prognozujący wpływ AI, a dokładnie narzędzi opartych o generatywną sztuczną inteligencję, między innymi na przychody sieci handlowych. Okazuje się, ze dzięki nowoczesnym technologiom te mogą wzrosnąć nawet o 10 proc.

Przeczytaj również: Popularne sklepy internetowe z zarzutami prezesa UOKiK. „Wielokrotnie podkreślaliśmy, że informacja o cenie musi być podana jasno”

Wpływ AI na przychody sieci handlowych. Wyniki raportu Bain & Company

Z analiz firmy Bain & Company wynika, że największy potencjał na zwiększenie sprzedaży ma wykorzystanie sztucznej inteligencji przy usprawnieniu procesu wyszukiwania produktów, stworzeniu spersonalizowanego asystenta zakupów, czy też skuteczniejszych rekomendacjach zakupowych.

– Wiodące sieci handlowe od pewnego czasu testują rozwiązania oparte na generatywnej sztucznej inteligencji. Dzięki testom już widzą znaczne korzyści płynące z jej wykorzystania. Znajdujemy się dziś u progu rewolucji w handlu podobnej do czasów, gdy upowszechnił się internet – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, partner Bain & Company Patryk Rudnicki.

Przeczytaj również: Laurella pod lupą UOKiK-u. Klientki skarżą się na problemy z zamówieniami i zwrotami

Wykorzystanie narzędzi opartych o AI może pomóc zwiększyć produktywność także w obszarze marketingu. Według ekspertów Bain & Company, wprowadzenie tego typu rozwiązań może zapewnić wzrost produktywności w marketingu o 30-40 proc. Sztuczna inteligencja może wspierać proces automatyzacji zarządzania asortymentem. Ponadto pomóc w zdobywaniu informacji na temat produktów i rozwiązywaniu codziennych problemów, z jakimi mierzy się obsługa sklepów. Wprowadzenie AI w tym obszarze może zwiększyć produktywność pracowników od 5 do nawet 25 proc. Raport udowadnia, że AI może poprawić przychody sieci handlowych nawet o 10 proc.

Centrum handlowe schody ruchome korytarz galerii handlowej w Polsce
fot. Unsplash

PAP, Zdjęcie główne: Unsplash

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Tagi

AI

biznes

REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES