Najlepsze marki nigdy nie powinny spocząć na laurach. Taka swego rodzaju forma pychy może prowadzić do osłabienia pozycji marki, która szybko może stracić tytuł lidera oraz mieć problem, aby znowu być numerem jeden. Z taką sytuacją boryka się ostatnio firma Adidas AG, a jest to wynik złych inwestycji Herberta Hainera w akcesoria golfowe.
Nowa strategia Adidasa powiela schemat działania Nike Inc. i zamierza zaangażować media społecznościowe celem zwiększenia sprzedaży. Niestety taki krok jest obecnie zbyt słaby, potrzeba już czegoś więcej, żeby zaangażować klienta w kupno produktu. Świadome jest tego amerykańskie przedsiębiorstwo planujące rozszerzyć interakcje z potencjalnym nabywcą.
Ponadto Adidas AG zamierza dalej zapraszać do kolaboracji gwiazdy. Już w tym roku możemy podziwiać projekty Kanye’a Westa, Pharrella Williamsa i najlepszych studentów projektowania. Kadra marketingu natomiast ulegnie małej zmianie. Personel będzie miał większy kontakt z innymi działami, m.in. sprzedaży, zaś do ich obowiązków dojdą nowe zadania.
Pierwsze informacje dotyczące długofalowych zmian widocznych za 2-3 lata mogą nie być dostatecznie dobre. Idąc wydeptaną ścieżką przez swojego największego rywala, nie można go wyprzedzić, a inwestowanie w marketing, odświeżanie dawnych modeli butów lub odkupowanie własnych akcji może jeszcze bardziej pogrążyć firmę, do której zbliża się Under Armour.
Autor: Rafał Cała