Kampania najnowszej kolekcji ODIO x Pieczarkowski miesza sen z jawą, bo tylko we śnie realizuje się niemożliwe. Edytorial został skonstruowany na zasadzie logiki snu. Alternatywny świat uchwycony w kadrze wydaje się być niezwykle atrakcyjny. Emanuje podskórnym napięciem, intryguje kolorystyką. Jednak dojmujące wrażenie oglądania go przez zmatowioną szybkę, sprawia, że zaczynamy się zastanawiać, czy to co widzimy, jest realne. Albo pamięć płata nam figle, albo niepostrzeżenie w utrwalone pod powiekami obrazy, wkradają się zmiany. Narracja dubluje się. Postacie – modele ustawione parami wpatrują się intensywnie w przestrzeń. Bliźniaczki w niezwykle podobnych ubraniach przywodzą na myśl zjawy z kultowego „Lśnienia” Stanleya Kubricka. Modelki pojawiają się w przejściach, na tle okien, w drzwiach, na schodach.
Ważną rolę pełnią rekwizyty. Lustra przenoszą nas w świat obrazów Velazqueza, gdzie światło wydobywa detale strojów zastygłych w bezruchu dwórek. Zarówno młode damy dworu, jak i modelki, wprowadzają do pracowni malarskiej lekką nutę dekadencji. Powagę precyzyjne ustawionej sceny przełamuje u Odio i Pieczarkowskiego nawiązanie do kiczu. Plastikowe kwiaty, baloniki, kronkowe firanki, to kolejna wolta wykonana przez śniący umysł.
Jest jeszcze jedno nawiązanie do obrazów nadwornego malarza króla Hiszpanii Filipa IV. Modelki w kampanii The Room noszą równie misternie wykonane fryzury. Postarał się o nie hair concept & styling: Sebastian Kobielski / studio Jaga Hupalo Born To Create.
PHOTO – ALEKSANDRA OZIMEK / JANEK KWIATKOWSKI
STYLIST – JAKUB PIECZARKOWSKI
HAIR CONCEPT&STYLING: SEBASTIAN KOBIELSKI /
STUDIO JAGA HUPAŁO BORN TO CREATE
MUA: ADA TOBIASZ / JOANNA WILIŃSKA
MODELS: MARY&MAGGIE/ MANGO MODELS
KACPER&OSKAR/ORANGE MODELS
SPECIAL THNX FOR: JAGA HUPAŁO / KAROLINA MAZUREK / JOANNA WILIŃSKA /MONIKA ZIELENIEWSKA / ZBIGNIEW OLSZYNA / KUBA SZKUDLAREK
Facebook:
www.facebook.com/odiotees
www.facebook.com/jakubpieczarkowski
Instagram:
www.instagram.com/odio.pieczarkowski