Firmy specjalizujące się w sportowej odzieży oraz drużyny gier zespołowych to połączenie znane od dawien dawna. Zazwyczaj ta współpraca opiera się na używaniu nowego modelu butów, strojów klubowych lub – jak dowiedzieliśmy się kilka tygodni temu – specjalnej linii skarpetek dla NBA. National Basketball Association planuje skompletować także resztę uniformu dla swoich zawodników pod nowym szyldem.
Za dwa lata kończy się kontrakt Adidasa, który był odpowiedzialny za stroje koszykarzy w NBA. Niemieckie przedsiębiorstwo rywalizujące z Nike Inc. ustępuje na tym polu swojemu rywalowi, jednak nie bez powodu. Nowa polityka Hainera zmienia całkowicie dotychczasowy kierunek. Kończą 11-letnią kooperację z koszykarskim stowarzyszeniem na rzecz rozwoju nowych produktów oraz sponsoringu pojedynczych graczy.
Dzięki takiemu posunięciu Nike Inc. wygrało ośmioletnią współpracę z amerykańskim światem koszykówki wartą jeden miliard dolarów. Współpraca ta ma się zacząć w 2017 roku i wbrew strategii firmy Adidas AG można ją uznać za kolejne zwycięstwo Nike.
Autor: Rafał Cała