“Nienaturalne rodziny” i “syntetyczne dzieci” – tak jeszcze niedawno na temat małżeństw osób tej samej płci i dzieci poczętych metodą in vitro mówili Domenico Dolce i Stefano Gabbana.
Po tych słowach na projektantów spadła lawina krytyki, nawoływano nawet do bojkotu marki. Swojego oburzenia nie kryli między innymi: Elton John, Victoria Beckham, Ricky Martin, Gary Numan czy Courtney Love Cobain.
Włoski duet wielokrotnie tłumaczył się później z tych słów, jednak niesmak pozostał. Być może dlatego projektanci zdecydowali się wypuścić teraz niecodzienną kolekcję poświęconą rodzinie – również tej nietradycyjnej. Pierwsze modele t-shirtów oraz torebek udostępnił na swoim Instagramie Stefano Gabbana.
Kolekcja, jak można było się spodziewać, wywołała niemałe poruszenie. Internauci z jednej strony zarzucają projektantom brak konsekwencji i zmianę poglądów pod naciskiem opinii publicznej, z drugiej traktują ją jako sprytną kampanię PR-ową domu mody D&G.
A przecież nie od dziś wiadomo, że kontrowersje i skandale sprzedają się najlepiej.
Autor: Aga Jaroszewska