Spory o naruszenie znaków towarowych przez amerykańskiego giganta Forever 21 nie dziwią już nikogo. Przynajmniej raz w miesiącu docierają do nas informacje o kolejnych pozwach wystosowanych przeciwko marce.
Tym razem włoski dom mody Gucci postanowił wyruszyć na wojnę. Wszystko przez kilka projektów, które zawierają charakterystyczne dla marki niebiesko-czerwono-niebieskie i zielono-czerwono-zielone paski, które gigant wprowadził do swojej oferty.
Aby udowodnić naruszenie, Gucci musi wykazać, że istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że konsument, jeśli natrafi na ubrania w sklepie Forever 21, które będą zawierać wspomniane paski pomyśli, że są to produkty włoskiej marki.
Pozostaje nam trzymać rękę na pulsie i obserwować dalszy bieg wydarzeń, ponieważ wydaje się, że to może być bardzo ciekawa walka o znaki towarowe.
Autor: Klaudia Wierzbicka
Klaudia Wierzbicka – prawnik, business manager Instytutu Prawa Mody, fundacji kompleksowo wspierającej branżę kreatywną.