PMR Market Experts – firma zajmująca się badaniami rynkowymi – przygotowała raport branżowy. Tym razem wzięła pod lupę najpopularniejsze platformy e-commerce w Polsce w 2024. Jak wynika z rankingu, ubiegły rok należał do Allegro – największego marketplace’u na rodzimym rynku. Kto znalazł się na dalszych pozycjach w zestawieniu?
Allegro jednak lepsze od Temu?
Jak pisaliśmy wcześniej w tym miesiącu, zgodnie z wynikami badania Mediapanel Allegro przegrało z Temu. Chińska platforma wyprzedziła polski marketplace pod względem liczby aktywnych użytkowników, tym samym przejmując pierwszy raz w historii pozycję lidera. Jak się jednak okazuje, azjatycki gigant wcale nie wygrał z Allegro. Potwierdza to ranking najpopularniejszych platform e-commerce w Polsce przygotowany przez PMR Market Experts.
W raporcie „Handel internetowy w Polsce 2024. Analiza rynku e-commerce i prognozy rozwoju na lata 2024-2029” Allegro nadal pozostaje liderem w świecie zakupów online, notując największe przychody w ubiegłym roku. Co ciekawe, Temu nie znalazło się nawet w TOP 10. Chińska platforma wygenerowała wpływy, które pozwoliły jej zająć dopiero 11. miejsce. Wyprzedziła ją między innymi konkurencyjna firma AliExpress.
Firmy notują wzrost sprzedaży
Najpopularniejsze platformy e-commerce w Polsce 2024 uwzględniają zarówno marketplace’y, jak i sklepy internetowe. Do przygotowania raportu firma wykorzystała wyniki finansowe marek – całkowitą wartość sprzedanych towarów (GMV) albo samą sprzedaż w ubiegłym roku.
Jeden z największych awansów zaliczyła IKEA – szwedzka firma podwoiła swoją sprzedaż online. Eksperci przewidują, że wkrótce do TOP 10 wejdzie Temu. Wspominają także o potencjalnym skoku pozycji Erli.pl – platformy e-commerce, która ma w planach wygenerować w tym roku ponad 2 mld złotych GMV.
Najpopularniejsze platformy e-commerce w Polsce 2024: lista
Oto najpopularniejsze platformy e-commerce w Polsce w 2024 roku:
- Allegro
- Media Expert
- RTV Euro AGD
- AliExpress
- IKEA
- Amazon
- Zalando
- x-kom
- Zooplus
- Oponeo
- Temu
- Empik
- Morele
- Sinsay
- eobuwie.pl
- Erli
- Notino
- Rossmann
- Decathlon
- H&M
W poprzednim rankingu TOP 3 wyglądało identyczne. Na 4. miejscu znalazł się Amazon, na 5. AliExpress, a na 6. Zooplus. Stałą pozycję utrzymało Zalando i x-kom, a IKEA zanotowała duży skok. Oponeo stabilnie zamyka TOP 10, jednak na dalszych miejscach nastąpiło przetasowanie. W 2023 r. kolejne pozycje zajęły następujące firmy: Morele, Empik, Media Markt, Sinsay, eobuwie.pl, Temu, Notino, Rossmann, Decathlon oraz Erli. Jak widać, w 2024 r. najpopularniejsze platformy e-commerce w Polsce nie uwzględniają sieci Media Markt.
Może Cię zainteresować: Poznaliśmy TOP 100 najlepszych marek kosmetycznych na świecie