noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Ekspozycja w salonie VRG garnitury męskie

Najnowsze wyniki VRG. Grupa planuje poprawić sprzedaż marek odzieżowych

REKLAMA
noSlotData

VRG jest jednym z największych polskich podmiotów działających w branży fashion. Jak Grupa poradziła sobie w I półroczu 2024 roku? W porównaniu z zeszłorocznymi wynikami przychody VRG wzrosły. Trend ten napędziły jednak marki jubilerskie. Niższą sprzedaż odnotowany brandy odzieżowe. Jaki jest plan Grupy na wzmocnienie hamulcowego segmentu?

Grupa VRG. Jakie marki wchodzą w jej skład?

Grupa Kapitałowa VRG S.A. jest polskim dystrybutorem wysokiej jakości produktów z kategorii fashion. W swoim portfelu posiada ona marki odzieżowe oraz jubilerskie. Do jej głównych linii towarowych należą Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler oraz W.KRUK. Na koniec 2023 roku Grupa posiadała 513 salonów sprzedażowych o łącznej powierzchni liczącej 52 tys. metrów kwadratowych. 132 sklepy należały do Vistuli, 99 do marki Bytom, 163 punkty do brandu W.Kruk, 91 salonów obsługiwała Wólczanka, natomiast 28 butikami zarządzała marka Deni Cler Milano.

Przeczytaj również: VRG postanowiło o wysokości dywidendy

Wyniki finansowe Grupy VRG. Dane za I półrocze 2024

W I półroczu 2024 roku Grupa VRG wypracowała o 2,8 proc. wyższe przychody niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Interesujący jest jednak podział na kategorie. Wpływy ze sprzedaży z segmentu odzieżowego wyniosły bowiem 284,8 mln zł, co oznacza, że były niższe rok do roku o 2,6 proc. Przychody wygenerowane przez marki jubilerskie wzrosły o 7,9 proc. rok do roku do 334,2 mln zł. Jaki był zysk osiągnięty przez Grupę? W I półroczu 2024 roku EBITDA VRG znalazła się na poziomie 110 mln zł (-0,3 proc. rdr), natomiast zysk netto Grupy wyniósł 30,4 mln zł. Podkreślmy, że w analogicznym okresie roku ubiegłego zbliżył się on do 51 mln zł.

Chcąc wpłynąć pozytywnie na obecnie wypracowywane wyniki, Grupa VRG postanowiła przyjrzeć się możliwościom sprzedażowym segmentu odzieżowego. W jej planach jest wprowadzenie zmian, które przełożą się na wzrost atrakcyjności produktów modowych oferowanych konsumentom. Największy nacisk Grupa położy na wzmocnienie marki Vistula. Na koniec bieżącego roku Grupa zakłada posiadanie 51,2 tys. metrów kwadratowych powierzchni sprzedażowej. 36,7 tys. metrów kwadratowych należeć ma do salonów proponujących odzież, natomiast 14,5 tys. metrów kwadratowych do sklepów z biżuterią.

W dwunastym miesiącu ubiegłego roku skonsolidowanego przychody VRG wyniosły 192 mln zł. Oznacza to ich wzrost rok do roku o 9,6 proc., poinformowała grupa we wstępnych szacunkach.

Przeczytaj również: Streetwear do biura – jak komponować?

Reakcja rynku na wyniki VRG. Notowania z 22 sierpnia 2024

Czwartkową sesję spółka akcyjna VRG rozpoczęła z poziomu 3,6 zł. O 0,28 proc. niższej niż w momencie zamknięcia środowej giełdy. Najwyższa wartość walorów spółki odnotowana 22 sierpnia 2024 roku wyniosła 3,69 zł (o godzinie 12:24). W chwili zamknięcia rynku kurs VRG znalazł się na poziomie 3,69 zł. Dodajmy, że liczba transakcji dla VRG wyniosła w czwartek 24, przy wolumenie obrotu akcjami na poziomie 9 934 sztuk. Tego dnia obroty spółki kształtowały się na jej średnim miesięcznym poziomie i nie przekroczyły 36,6 tys. zł

Zdjęcie główne: mat. prasowy

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES