Monica Belluci powiedziała kiedyś, że woli zagrać w pięknej reklamie, niż kiepskim filmie. Wydaje się, że nie tylko ona jest tego zdania, ponieważ coraz więcej gwiazd wielkiego formatu możemy podziwiać w tego typu projektach. Jednak nie tylko aktorzy i aktorki są angażowani do takich przedsięwzięć. Do ich produkcji coraz częściej zatrudniani są także uznani reżyserzy, którzy na co dzień pracują przy najpopularniejszych filmach.
Na szczęście rok 2016 obfitował w ciekawe reklamy. W końcu wiadomo, jak bardzo wpływa to na późniejszą sprzedaż. Oczywiście mieliśmy okazję obejrzeć kilka mdłych propozycji, ale wydaje się, że marki szukają nowego wyrazu, budują ciekawą atmosferę i trzymającą w napięciu fabułę, która jeszcze na długo pozostaje w naszej pamięci i pozwala nam „wejść” w historię brandu. I tak w tym roku mogliśmy dać porwać się szalonemu tańcu, poczuć świąteczną atmosferę, odwiedzić skrzące się tysiącem kolorów Tokio czy towarzyszyć przerażającym klaunom.
KENZO World, KENZO
Tę reklamę obejrzeli chyba wszyscy. I to nie raz. Porywająca fabuła i gra aktorska na najwyższym poziomie to recepta na sukces według Spike’a Jonze’a, który wyreżyserował to czterominutowe arcydzieło. To video wydaje się być pastiszem na tendencyjne filmy reklamowe, w których przepiękna, ociekająca złotem bohaterka, ponętnie kręcąc biodrami oprowadza widzów po zapierającym dech w piersiach wnętrzu, by u celu swojej podróży seksownie wyszeptać nazwę perfum. Film Kenzo również zaczyna się w wytwornej sali, a bohaterka (aktorka i modelka Margaret Qualley) wygląda szykowanie, ale już od początku zdaje się nie pasować do otoczenia, w którym się znajduje. Dopiero po wydostaniu się z pomieszczenia może zaczerpnąć trochę powietrza i oprowadzić nas po miejscu, w którym toczy się akcja. Okazuje się jednak oryginalnym przewodnikiem, który wpada w taneczny szał. Po tej reklamie wniosek jest tylko jeden: reklamowane perfumy są zdecydowanie odpowiednie dla szalonych dziewczyn!
https://www.youtube.com/watch?v=ABz2m0olmPg
The Uncanny Valley, Stella McCartney
Klauny, które zatrzymują się w hotelu na pustyni w Nevadzie? Brzmi surrealistycznie, ale taki właśnie jest najnowszy film prezentujący kolekcję Stelli McCartney na 2017 rok. Science fiction wymieszane z z estetyką kina noir owocuje tworem, jakiego jeszcze nigdy dotąd nie oglądaliśmy. Psychodeliczny świat rodem z naszych sennych koszmarów wywleka wszystkie nasze strachy z dzieciństwa na wierzch: straszne klauny, dźwięk pozytywki i przerażające zabawki wywołują niepokój, a zimny pot oblewa nas od spojrzeń i sztucznych uśmiechów bohaterów filmu.
Gucci Autumn/Winter 2016
Chociaż przez jeden dzień chciałabym widzieć świat w taki sposób, w jaki patrzy na niego Alessandro Michele. Jego wyobraźnia nie zna granic, a alternatywna rzeczywistość pełna cekinów, neonów i brokatu, poezji Williama Blake’a i transcendentalnego czaru uwodzi nas od kilku sezonów. Tym razem dyrektor kreatywny wraz z Glenem Luchfordem oraz Chrisem Simmondsem zabrali nas w podróż do Tokio, a wszystko to w rytmie utworu Pretender w wykonaniu Black Marble. Razem z bohaterami mogliśmy napawać się kolorami, światłami i nocnym życiem wiecznie żyjącego miasta.
The Tale of Thomas Burberry, Burberry
Moda na ciekawe przedstawienie historii marki trwa, a dziejami swojego bohatera w tym roku postanowił podzielić się z nami brand, który często podkreśla swoje angielskie korzenie. Film o Thomasie Burberrym zrealizowany jest na modłę hollywoodzkich produkcji, a wyreżyserowany został przez laureata Oscara – Asifa Kapadia. W postać założyciela domu mody wciela się Domhnall Gleeson, a u jego boku grają Sienna Miller, Dominic West oraz Lily James. Za tło do opowiedzenia historii posłużyły takie wydarzenia jak I Wojna Światowa czy wyprawa transantarktyczna Ernesta Shackletona. Ubrania odgrywają tu drugoplanową rolę, ale idealnie wpisują się w klimat XX-wiecznej Anglii. Jedyne czego można żałować oglądając ten film to to, że nie został rozbudowany w formie pełnometrażowej.
Wolves, Balmain
Przyjaźń między rodziną Kardashian-West i projektantem Olivierem Rousteingiem kwitnie. Za film promocyjny marki Balmain posłużył nakręcony przez Stevena Kleina teledysk Kanye Westa do utworu Wolves. Jak nie trudno zgadnąć, w kampanii znalazły się wszystkie ulubienice projektanta, w tym: siostry Kardasian, Jourdan Dunn, Jon Kortajarena, Alessandra Ambrossio czy nawet Cindy Crawford. Westa swoimi głosami wsparło dwoje artystów: Sia oraz Vic Mensa. Czarno-biały obraz, mroczny charakter filmu, postaci, które znajdują się na granicy jawy i snu, tajemnicza atmosfera nocnego życia sprawiają, że ubrania Balmain idealnie wpisują się w klimat tego teledysku.
Marc Jacobs Autumn/Winter 2016
Piękne stylizacje, fryzury i makijaże, a do tego ambasadorowie marki, czyli nietuzinkowe postaci z branży muzyki i filmu to propozycja prosto od Marca Jacobsa. Obok Marilyna Mansona możemy podziwiać Carę Delevingne czy Annę Cleveland, a obok idolek nastolatek znajdziemy sławne seniorki. Jacobs zdaje się wysyłać nam wiadomość, że ważne jest to, aby umieć bawić się modą. Jego oryginalni ambasadorowie może nie wyglądają seksownie i pięknie, ale na pewno interesująco. Ich inność magnetyzuje.
Come Together, H&M
Zimowa historia, którą nakręcił dla marki Wes Anderson opowiada o świętach spędzonych wspólnie z obcymi sobie ludźmi spotkanymi w pociągu. Urocze video wpisujące się w bajkową estetykę reżysera to opowieść, która wywołuje uśmiech na twarzach każdego, kto obejrzał ten film z Adrienem Brodym w roli głównej.
https://www.youtube.com/watch?v=VDinoNRC49c
Kas Kryst
Surowe piękno szkockiej natury, zew wolności i młodzieńcza energia, która zmusza do odkrywania tego, co nowe to propozycja polskiej marki Kas Kryst. Bohaterki tego filmu zdają się czegoś szukać w spokoju, ciszy i pewnym niepokoju, który bije z ascetycznej scenerii. Świat Kas Kryst to oryginalna odskocznia od codziennego konsumpcjonizmu, biegu po zatłoczonym mieście i podróż w głąb siebie. Oby 2017 rok przyniósł nam więcej takich polskich produkcji. Za tę odpowiada zespół LADS.
https://vimeo.com/184233494/5c666806fd
Mind Blow, La Mania
Zmysłowa historia, gorąca atmosfera i Maja Sablewska w roli głównej to propozycja od marki La Mania, która zaprezentowała film podgrzewający zimową atmosferę do maksimum. Film wyreżyserowany został przez Xaverego Żuławskiego.
Autor: Tatiana Zawrzykraj