noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Yoox Net-a-Porter

Mytheresa przejmuje Yoox Net-a-Porter. „Naszą aspiracją jest przekształcenie platformy w biznes o wartości 4 mld EUR”

REKLAMA
noSlotData

W poniedziałkowe przedpołudnie otrzymaliśmy informację potwierdzającą transakcję, o której w kuluarach spekulowano od wielu miesięcy. Spółka Mytheresa zawarła ze szwajcarskim konglomeratem Richemont wiążące porozumienie w sprawie nabycia 100 proc. udziałów Yoox Net-a-Porter. Przyjrzeliśmy się szczegółom umowy oraz sprawdziliśmy, jak na ten komunikat zareagował rynek.

Mytheresa przejmuje Yoox Net-a-Porter. Szczegóły transakcji

Richemont sprzedaje Yoox Net-a-Porter (YNAP). Na potwierdzenie tej informacji obserwatorzy rynku czekali od wielu miesięcy i wreszcie się doczekali. W poniedziałkowe przedpołudnie dowiedzieliśmy się, że nabywcą włoskiej platformy sprzedażowej zostaje spółka Mytheresa.

Cieszymy się, że znaleźliśmy tak dobry dom dla platformy Yoox Net-a-Porter. Spółka Mytheresa jest doskonale przygotowana do wykorzystania jej potencjału. Na pewno zrobi wszystko, by dzięki mocnym stronom włoskiego sprzedawcy nieprzerwanie zachwycać rozsianych po całym świecie klientów marki – komentował transakcję Johann Rupert, prezes spółki Richemont.

Richemont sprzedaje YNAP z pozycją gotówkową w wysokości 555 mln EUR i bez zadłużenia finansowego w zamian za 33 proc. udziałów w Mytheresa. Ponadto umowa przewiduje odnawialną linię kredytową dla YNAP w wysokości 100 mln EUR na pokrycie kosztów korporacyjnych. Zamknięcie transakcji zaplanowano na I kwartał 2025 roku. Po jej finalizacji szwajcarski gigant działający w branży dóbr luksusowych będzie mógł nominować członka oraz obserwatora do rady nadzorczej niemieckiej spółki.

Dzięki tej transakcji przybliżamy się do celu, którym jest stworzenie wiodącej, wielomarkowej grupy luksusowych sprzedawców internetowych. Chce, aby w przeciągu najbliższych czterech do pięciu lat spółka Yoox Net-a-Porter odnotowała wysoką jednocyfrową marżę EBITDA. Naszą aspiracją jest przekształcenie tej platformy w biznes o wartości 4 mld EUR – powiedział Michael Kliger, dyrektor generalny Mytheresa.

Przeczytaj również: Najbogatszy Francuz sprzedał kultową markę streetwearową! Nie miał na nią pomysłu?

Reakcja rynku na zakup Yoox Net-a-Porter przez Mytheresa. Akcje spółek

Notowane na nowojorskiej giełdzie akcje Mytheresa drożeją przed rozpoczęciem sesji o ponad 7 proc. do 4,31 USD (około 3,90 EUR). Kurs pozytywnie zareagował na informację o zakupie przez niemiecką spółkę platformy Yoox Net-a-Porter. Sytuacja ma się podobnie z walorami spółki Richemont. Te przed godziną 14:00 zyskują o niespełna 2 proc. do ponad 132 franków szwajcarskich (około 141 EUR). To pozytywna reakcja po delikatnym spadku wartości akcji założonego w 1988 roku przez Johann Rupert, Anton Rupert giganta działającego w branży dóbr luksusowych.

Przeczytaj również: LVMH na 10 lat dołącza do rodziny F1. „To bezprecedensowe porozumienie”

Aspiracje spółki Mytheresa. Jaki jest cel jej działań?

Mytheresa to jedna z wiodących luksusowych platform cyfrowych, która z proponowanymi produktami dociera do 130 krajów. Jej działalność rozpoczęła się w 1987 roku od założenia butiku. W 2006 roku spółka zdecydowała się wystartować ze sprzedażą w Internecie. Obecnie w jej ofercie znajdują się produkty 250 brandów, między innymi takich jak Bottega Veneta, Brunello Cucinelli, Dolce&Gabbana, Gucci, Loewe, Loro Piana, Moncler, Prada, Saint Laurent, The Row czy Valentino.

Notowana na NYSE spółka w roku fiskalnym 2024 (+7 proc. w porównaniu z FY23) odnotowała 913,6 mln euro GMV (całkowita wartość wszystkich towarów sprzedanych w e-sklepie w określonym czasie). Teraz ma nadzieję wypracować jeszcze lepsze wyniki. – Dotychczas tworzyliśmy platformę luksusową o wartości 3 mld EUR. Nasze zeszłoroczne przychody znacie. Po przejęciu YNAP liczymy na rozbudowę i wzrost. W omawianym okresie GMV wygenerowane łącznie przez Net-a-Porter i Mr Porter to 1,2 mld EUR, a Yoox The Outnet to 900 mln EUR – podsumował CEO spółki Mytheresa.

Zdjęcie główne: mat. prasowy

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES