Włoska marka Brioni zaprezentowała właśnie pierwszą kampanię, stworzoną pod przewodnictwem nowego dyrektora kreatywnego – Justina O’Shea.
O’Shea, zajmujący poprzednio stanowisko kupca w MyTheresa, przeszedł do Brioni w marcu tego roku. Dla znawców mody ten transfer był znakiem, że luksusowa marka, należąca do słynnej grupy Keringa, chce zmienić styl. Tak też się stało – nowy dyrektor kreatywny zaczął od zmiany logotypu Brioni, który obecnie zawiera nazwę marki pisaną z użyciem liternictwa w gotyckim stylu. Kolejnym krokiem była najnowsza kampania reklamowa marki, w której udział wziął zespół Metallica, dotychczas raczej niekojarzący się ze światem mody. Czarno-białe fotografie są proste i nieprzestylizowane – zamierzeniem autora było bowiem zaprezentowanie „modeli” takimi, jacy są, ukazując elementy ich osobowości i nie ukrywając tatuaży, z miłości do których zresztą O’Shea słynie.
Od pewnego czasu świat mody i muzyki często się przenikają – ubrania tworzone przez gwiazdy popu i hip hopu utrzymane są w stylistyce dawnych, metalowych zespołów, a Marc Jacobs do udziału w swojej kampanii zaprosił samego Marilyna Mansona. Stosowanie tego zabiegu ma wpłynąć na pozytywne wyniki sprzedażowe. Czy strategia sprawdzi się w przypadku Brioni, okaże się już 4 lipca podczas Paris Couture Week, gdy cała kolekcja ujrzy światło dzienne.
Autor: Kasia Michalik