Amerykańska Komisja ds. Bezpieczeństwa Produktów Konsumenckich nakazała francuskiej marce wycofanie ze sprzedaży aż trzech modeli męskich koszulek z wiosennej kolekcji.
Powód? Ubrania nie spełniły wymaganych norm bezpieczeństwa i zostały uznane za produkty łatwopalne oraz stwarzające ryzyko oparzeń. Givenchy natychmiast zaprzestał sprzedaży wadliwych produktów nie tylko w swoich stacjonarnych butikach, ale także u pozostałych detalistów, jak Maxfield, Bergdorf Goodman, Neiman Marcus czy Barneys. Mimo, że koszulki trafiły do sprzedaży w lutym do dnia dzisiejszego nie zgłoszono żadnych wypadków ani urazów związanych z ich noszeniem.
CPSC (Consumer Product Safety Commission) zaleca, by klienci, którzy zakupili feralne modele oddali je z powrotem do sklepu, otrzymując całkowity zwrot poniesionych kosztów (ceny t-shirtów wahają się od $685 do $1.350 za sztukę).
Autor: Aga Jaroszewska