noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Zdjęcie przedstawiające marki na Pride Month. Widać dwóch mężczyzn w garniturach – jeden w beżowym, drugi w różowym – stoją tyłem, trzymają się za ręce i trzymają w ręce flagę tęczową.

Marki na Pride Month 2025 – które brandy wspierają różnorodność?

REKLAMA
noSlotData

Czerwiec to Miesiąc Dumy, w którym społeczność LGBT+ świętuje swoją tożsamość, obecność w społeczeństwie oraz prawo do bycia sobą. W tym okresie wiele marek – od modowych, przez urodowe, po technologiczne – podejmuje działania mające na celu okazanie wsparcia i solidarności. W 2025 roku zauważono jednak zmianę w podejściu: aż 39 proc. firm zdecyduje się ograniczyć swoje zaangażowanie. Sprawdzamy więc, które marki mimo to aktywnie wspierają Pride Month i co przygotowały z tej okazji.

Dlaczego część firm wycofuje się ze wspierania Miesiąca Dumy?

Jak podała stacja CNN, powołując się na raport Gravity Research aż 39 proc. firm rezygnuje z aktywnego udziału w obchodach Pride Month. Oznacza to brak tęczowych kolekcji, organizacji wydarzeń, postów w mediach społecznościowych. Głównym powodem tej zmiany są obawy przed reakcją konserwatywnych konsumentów, którzy mogliby nawet bojkotować marki. Presja społeczno-polityczna wpływa na strategie komunikacyjne wielu firm, przez co wolą w tym roku zachować ostrożność.

Z czego to wynika? Pisałyśmy o tym tutaj: Marki milczą w Miesiąc Dumy przez politykę.

Te marki nadal angażują wspierają społeczność LGBT+ 

Mimo wszystko presja ze strony administracji rządowych ani rosnący konserwatyzm nie zamknęły ust wszystkim. Wciąż wiele marek wspiera w czerwcu społeczność LGBT+. To bardzo ważne, ponieważ duże brandy, wykorzystując swoje kanały komunikacji i produkty, promują akceptację. 

Pokazują, że różnorodność nie jest jedynie modnym hasłem, tylko realną wartością. Eventy i akcje specjalne budują przynależność i dają sygnał, że wszyscy są równi i każda tożsamość jest widziana, szanowana. Z kolei tęczowe kolekcje są po to, by każdy, kto je zakupi, informował, że w jego obecności można być sobą, niezależnie od orientacji.

Które firmy wspierają w tym roku Miesiąc Domy?

NYX Professional Makeup, Kiehl’s i Matrix organizują event podczas Parady Równości

Trzy znane marki kosmetyczne – NYX Professional Makeup, Kiehl’s i Matrix – od lat angażują się w kwestie związane z potrzebami osób LGBT. W tym roku z okazji Pride Month organizują specjalny event. Odbędzie się on 14 czerwca, w dzień, gdy w Warszawie rozpocznie się Parada Równości. Jej uczestnicy będą mogli odwiedzić Park Świętokrzyski, w którym czekać będzie specjalna strefa American Brands stworzona po to, by przetestować nowe produkty, poznać trendy i odkryć stylizacje nawiązujące do Pride Month.

Levi’s® Pride 2025 – kampania „Meet You In The Park”

Levi’s® w tegorocznej kampanii „Meet You In The Park” celebruje wolność, wspólnotę i queerową radość. Marka wspiera Pride Month dwutorowo: uczestniczy w warszawskiej Paradzie Równości oraz partneruje nowemu muzeum Queer w stolicy, które otwiera wystawę „QUEER ICONS UNIFY. EMPOWER. ACKNOWLEDGE.”. Wśród eksponatów znajdą się m.in. kultowe jeansy 501® Freddiego Mercury’ego, koszulka Harveya Milka czy stylizacje Eltona Johna. Kolekcja Levi’s® Pride 2025 to moda, bogata historia oraz siła różnorodności.

Kubota współpracuje z Kampania Przeciw Homofobii – wspólna akcja

Kubota kontynuuje swoją współpracę z organizacją Kampania Przeciw Homofobii, aktywnie promując tolerancję i szacunek. W ramach tegorocznej inicjatywy marka przekazuje 10 zł od każdej sprzedanej pary tęczowych klapków na rzecz KPH. Akcja ta ma wspierać organizację, a także wyrazić solidarność ze społecznością LGBT+ poprzez kolorowe, symboliczne obuwie.

Converse „Proud To Be” – kampania podkreślająca dumę z bycia sobą 

Do grona marek aktywnie działających na rzecz równości zalicza się Converse. W kampanii „Proud To Be” na 2025 rok zaprasza do świętowania miłości, odwagi i autentyczności. Marka oddaje głos uczestnikom poprzednich edycji Pride, którzy dzielą się osobistymi listami do przyszłych siebie – pełnymi nadziei i dumy. W kolekcji znajdziemy m.in. trampki, w tym hit kolekcji, model Chuck Taylor All Star XXHi Pride, a także sneakersy, koszulki i akcesoria inspirowane Miesiącem Dumy, zaprojektowane z myślą o wyrażaniu siebie przez cały rok.

Saucony i kolekcja Pride Month z trzema modelami butów w hołdzie Keithowi Haringowi 

W wyjątkowy sposób Pride Month świętuje marka Saucony. Stworzyła kolekcję sneakersów, która oddaje hołd twórczości Keitha Haringa – artysty, którego dzieła wspierają miłość, wspólnotę i inkluzywność. W kolekcji znalazły się trzy modele: ProGrid Triumph 4, Ride 18 i Shadow 6000 – wszystkie ozdobione charakterystycznymi rysunkami Haringa i kolorystyką promującą pozytywność. Projekt powstał przy współpracy z Haring Studio i Artestar, jako wyraz uznania dla dziedzictwa artysty i wartości, które reprezentował.

Vans i Queer Surf tworzą kolekcję na Pride Month inspirowaną surfingiem

Streetwearowa marka Vans wspólnie z inicjatywą Queer Surf zaprezentowali kolekcję, która łączy surfingowy klimat z misją inkluzywności. Projekty stworzone przez założycielkę Queer Surf, Kylę Langen, czerpią z natury i stylu retro. W kolekcji znalazły się sneakersy, koszulki, czapki i bluzy ozdobione motywami inspirowanymi oceanem i społecznością queer. Vans komunikuje, że równość i akceptacja mogą mieć miejsce również w przestrzeni sportu i rekreacji, gdzie każdy ma prawo czuć się bezpiecznie i swobodnie.

Puma „Equal Love Confederation” – sportowa widoczność i inkluzywność

W ramach Pride Month 2025 Puma prezentuje kolekcję „Equal Love Confederation”, która promuje różnorodność w sporcie i zachęca do wyrażania siebie także na stadionie. Linia inspirowana jest estetyką Y2K, energią piłkarskiego boiska i ideą dzielonej garderoby – pełna klasycznych sylwetek i odważnych kolorów. Kolekcję uzupełniają sneakersy Palermo Pride i Easy Rider Pride, które łączą sportowy styl z tęczową ekspresją. Puma kontynuuje też partnerstwo z The Trevor Project, wspierając zdrowie psychiczne młodych osób LGBT+ oraz działania na rzecz bardziej inkluzywnego sportu (#REFORMTheLockerRoom).

JanSport Pride 2025 – „You Are Loved” na plecaku i nie tylko

Słynna marka od plecaków JanSport w tym roku oferuje coś więcej niż tęczowe kolory – ich kolekcja „Affirmation Pride” to wizualny manifest wsparcia dla młodzieży LGBT+. Plecak Superbreak Plus ozdobiony jest pozytywnymi afirmacjami, takimi jak „You Are Loved”, oraz ilustracjami serc i tęczy zaprojektowanymi przez twórców Jae Matthiesena i Dakotę Wrighta. To produkt, który można zabrać do szkoły, na wycieczkę czy na Paradę Równości. Marka od lat wspiera The Trevor Project – przez ostatnie pięć lat przekazała na rzecz organizacji ponad 250 tysięcy dolarów.

Diesel i Tom of Finland Foundation – queerowa sztuka na ulicach

Diesel po raz trzeci świętuje Pride we współpracy z Tom of Finland Foundation, tym razem z okazji 40-lecia organizacji. Kolekcja Pride 2025 zawiera ubrania unisex, bez płci, od T-shirtów i denimu po jockstrapsy, ozdobione grafikami inspirowanymi twórczością kultowego artysty Touko Valio Laaksonena. Wzory przedstawiają klasyczne sceny queerowej kultury – od robotników po postacie w skórzanych strojach. W kampanii wykorzystano też archiwalne fotografie z wydarzeń fundacji. Dochód ze sprzedaży wspiera działalność Tom of Finland Foundation, która dokumentuje i promuje sztukę erotyczną.

Mac Viva Glam” Pride 2025 Collection – połysk z przesłaniem

Z okazji Pride Month marka MAC prezentuje nową odsłonę kampanii „Viva Glam” – tym razem z limitowanym błyszczykiem stworzonym we współpracy z Kim Petras, pierwszą otwarcie transpłciową artystką nagrodzoną Grammy. „Viva Glam KIMmitment Lipglass Air” to połyskujący czerwony kolor o formule lekkiej z lśniącym wykończeniem. Produkt zawiera naturalne olejki roślinne, a każdy egzemplarz ozdobiony jest autografem Petras. Cały dochód ze sprzedaży MAC przekaże na rzecz organizacji LGBT+, w tym The Trevor Project, It Gets Better oraz Hetrick-Martin Institute, zobowiązując się również do wsparcia w wysokości aż 1 miliona dolarów.

Marki działają też na rzecz ekologii. Ten raport pokazuje, która najlepiej wypada.

Zdjęcie główne: pexels.com

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES