Marka Karl Lagerfeld przeszła w ręce nowego właściciela. Grupa inwestorów, do których należy marka, sprzedała większość udziałów koncernowi odzieżowemu G-III Apparel Group Ltd. za 210 milionów dolarów w gotówce.
Firma odzieżowa G-III potwierdziła w poniedziałek zakup 81 proc. udziałów paryskiej marki Karl Lagerfeld. Wcześniej, bo w 2016 roku, G-III nabyło 19 proc. udziałów w tej marce, stając się jej całkowitym właścicielem. Tym samym, koncern G-III poszerzy swoje portfolio, w skład którego wchodzą m.in. DKNY, Donna Karan i Sonia Rykiel.
Jakie są prognozy dla marki Karl Lagerfeld w rękach nowego właściciela? G-III spodziewa się, że sprzedaż detaliczna marki może przekroczyć 2 miliardy dolarów.
Skąd się wzięła marka Karl Lagerfeld?
Karl Lagerfeld stworzył własną markę w 1984 roku. Określał ją jako „intelektualny seksapil, który wyrazi jego enigmatyczną osobowość”. Marka Karl Lagerfeld tworzyła produkty utrzymane w charakterystycznej czarno-białej kolorystyce, uwielbianej przez projektanta. Na ubraniach, dodatkach i akcesoriach często pojawiało się nazwisko i wizerunek Lagerfelda. Projekty jego marki miały rockowo-sportowy charakter i często były noszone przez modelki i kierowców Formuły 1 (m.in. Lewisa Hamiltona). Kolekcje marki Karl Lagerfeld są dostępne w ok. 120 sklepach na całym świecie, m.in. w Paryżu, Londynie, Nowym Jorki i Szanghaju. Projektant, który przez ponad trzy dekady był dyrektorem kreatywnym Chanel, a także projektował dla domu mody Fendi, zmarł w 2019 roku w wieku 85 lat.
>>> Przeczytaj również Karl Lagerfeld wprowadza na rynek NFT, któremu towarzyszy eksperyment fizyczny