noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

LVMH i Kering wprowadzili dokument o współpracy z modelkami. Czy będzie miał realny wpływ na branżę?

REKLAMA
noSlotData

We wrześniu 2017 roku, z inicjatywy prezesa i dyrektora generalnego firmy Kering – François-Henri Pinaulta oraz Antoine Arnaulta – członka zarządu LVMH opublikowano dokument dotyczący pracy modelek i modeli. Ma on na celu zadbanie o ich prawa, zdrowie psychiczne i fizyczne, a także bezpieczeństwo.  

Tekst ten, przygotowany we współpracy z licznymi profesjonalistami z branży, został przyjęty przez wszystkie domy mody obu grup i odnosi się zarówno do pracy przy pokazach, jak i sesjach zdjęciowych.

Obie nasze grupy uważają, że niniejsza Karta powinna być pierwszym krokiem i chcemy zachęcić wszystkich zainteresowanych w branży do aktywnego zaangażowania się w tę inicjatywę. Rozszerzyliśmy ją, tworząc stronę internetową – wecareformodels.com. Naszym celem jest to, aby mężczyźni i kobiety, którzy z nami współpracują, przyjęli ten projekt i odegrali znaczącą rolę podczas wprowadzania zmian w zawodzie – informują pomysłodawcy.

Charter on Working Relations With Fashion Models and Their Well-Being koncentruje się na trzech obszarach pracy w modelingu: warunkach pracy, zdrowiu oraz współpracy z niepełnoletnimi.

>>> Przeczytaj również: Kate Upton oskarżyła założyciela marki Guess o seksualne i emocjonalne molestowanie

Echo postulatów odnalazły tutaj ostatnie wydarzenia dotyczące oskarżeń na tle molestowania seksualnego, o którym także w branży mody było głośno. W dokumencie znajdują się zapisy odnośnie tego, że modelka musi wyrazić zgodę na sesję rozbieraną, a jeśli kończy pracę po godzinie 20 ma mieć zapewniony transport do domu. Nowy regulamin mówi również o prywatnym miejscu, do którego modelki i modele mają mieć dostęp, by móc się przebrać. Marki z portfolio dwóch gigantów są zobowiązane również do przestrzegania norm z początkującymi w branży: modele od 16 do 18 lat, zgodnie z prawem francuskim, nie mogą pracować między godziną 22 a 6.

Czy rozporządzenie jest jedynie chwytem marketingowym, który ma na celu podreperowanie opinii na temat branży, czy faktycznie będzie respektowane? Mamy nadzieję, że dokument i strona przyniosą realne korzyści.

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES