noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Zdjęcie budynku LPP, na którym widnieje napis "LPP Fashion Lab"

LPP Logistics uruchomiło kolejny magazyn do obsługi e-commerce. „To nasza trzecia inwestycja w tym kraju”

REKLAMA
noSlotData

W odpowiedzi na rozwój marek LPP na rynkach Europy Południowej, LPP Logistics podjęło decyzję o uruchomieniu kolejnego magazynu do obsługi e-commerce w tym regionie. Obiekt w Rumunii o powierzchni 40 tys. m2 to już drugie fulfillment center zarządzane przez LPP Logistics w tym kraju, które pozwoli na dodatkową obsługę nawet 400 tys. zamówień dziennie. Strategiczna lokalizacja magazynu w bezpośrednim sąsiedztwie centrum dystrybucyjnego Grupy ma kluczowe znaczenie dla wzmocnienia sprzedaży omichannelowej LPP. Przyspieszy realizację zamówień i zwiększy możliwości operacyjne w regionie.

Od kilku lat polski producent odzieży LPP wzmacnia swoją obecność w Europie Południowej. Rumunia pozostaje jednym z najważniejszych zagranicznych rynków sprzedażowych spółki. Budowaniu rozpoznawalności marek w regionie sprzyja zarówno intensywna rozbudowa sieci sprzedaży jak i rozwój e-commerce. W tym rosnąca popularność aplikacji mobilnych. W ciągu ostatniego roku spółka powiększyła swoją dostępność stacjonarną do ponad 500 salonów. Wraz z początkiem 2024 roku uruchomiła sprzedaż internetową wszystkich marek w Bośni i Hercegowinie. Widząc dalszy potencjał rozwojowy, spółka zaplanowała na ten rok otwarcie kolejnych 200 sklepów w Europie Południowej.

Przeczytaj również: LPP Logistics uruchomiło kluczową inwestycję. „Postawiliśmy na najnowszy standard automatyzacji magazynowej trzeciej generacji”

LPP Logistics uruchomiło kolejny magazyn. Szczegóły inwestycji

Nieodłącznym elementem realizowanej przez LPP strategii omnichannelowej jest wzmocnienie e-commerce w oparciu o sprawną logistykę. Stąd też trzecia już inwestycja magazynowa w Rumunii. W zaledwie pół roku po uruchomieniu w tym kraju pierwszego zagranicznego centrum dystrybucyjnego, LPP Logistics podjęło decyzję o dodatkowym wsparciu.

– Budowana od kilku lat rozpoznawalność marek LPP w Europie Południowej procentuje w postaci pozytywnych wyników i optymistycznych prognoz sprzedażowych. Dla logistyki oznacza to konieczność optymalizacji procesów i dostosowania ich do rosnących wolumenów. Tak aby na końcowym etapie klient mógł cieszyć się dostępnością produktu i szybką dostawą. Chcąc sprostać tym oczekiwaniom podjęliśmy decyzję o uruchomieniu drugiego magazynu dla e-commerce w Rumunii. Pozwoli nam on zwiększyć nasze moce operacyjne i przyspieszyć realizację zamówień. To nasza trzecia inwestycja w tym kraju, jednym z najszybciej rozwijających się państw w regionie. Niewątpliwym atutem tej lokalizacji jest strategiczne położenie względem czarnomorskiego portu Konstanca, który pozwala nam dywersyfikować ścieżki transportu morskiego i odbierać zamówienia Grupy bezpośrednio od dostawców z Azji – komentuje Sebastian Sołtys, prezes zarządu LPP Logistics.

LPP Logistics wykorzysta nową lokalizację, aby usprawnić dostawy zamówień internetowych do klientów z Rumunii, Bułgarii, Serbii, Bośni i Hercegowiny, Grecji i Węgrzech. Obiekt o powierzchni 40 tys. m2 z możliwością składowania do 4 mln sztuk produktów mieści się w CTPark Bucharest West pod Bukaresztem. W bezpośrednim sąsiedztwie centrum dystrybucyjnego, które stanowi dla niego źródło zaopatrzenia. Podkreślmy, że do końca 2025 r. LPP Logistics przewiduje łączne wydatki na rozwój sieci zaopatrzenia i dystrybucji na poziomie 450 mln zł. W tym zwiększenie powierzchni magazynowej do 700 tys. m2.

Przeczytaj również: BM mBanku podwyższyło cenę docelową akcji LPP

O LPP Logistics

LPP Logistics jest operatorem logistycznym zarządzającym siecią zaopatrzenia i dystrybucji Grupy LPP obejmującą centra dystrybucyjne i magazyny typu Fulfillment Center. Łączna ich powierzchnia ma ponad 600 tys. m2. Spółka działa na 3 kontynentach zapewniając pełen zakres usług logistycznych. Od frachtu morskiego, kolejowego i drogowego, poprzez działalność własnej agencji celnej, aż po zaawansowaną logistykę magazynową wykorzystującą nowoczesne systemy. Między innymi WMS, automatykę magazynową czy rozwiązania typu Warehouse Intelligence oparte na algorytmach sztucznej inteligencji.

Zdjęcie główne: mat. prasowy

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Tagi
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES