Kiedyś osiągała miliardowe przychody, dziś stoi na skraju bankructwa. Kolejny raz w mediach pojawiają się doniesienia o kryzysie w Forever 21. Amerykańska marka, działająca od 1984 roku, zamyka kolejne sklepy. Coraz głośniej mówi się też o likwidacji firmy.
Kryzys w Forever 21
Stale rosnąca konkurencja w segmencie fast fashion sprawia, że marka Forever 21 kolejny raz musi podejmować drastyczne działania. Poważne problemy finansowe doprowadziły do tego, że – jak podaje agencja prasowa Bloomberg – amerykańska firma planuje zamknąć przynajmniej 200 z około 350 swoich sklepów.
Przeczytaj też: Najstarsza firma obuwnicza ogłosiła niewypłacalność
Zmiany na najwyższym szczeblu
W styczniu 2025 roku Catalyst Brands – firma odpowiedzialna za działalność Forever 21 w USA – połączyła się z JCPenney. To popularna amerykańska sieć domów towarowych. Zgodnie z doniesieniami Bloomberg, to właśnie ten krok może okazać się decydujący. Istnieje prawdopodobieństwo, że w najbliższych tygodniach pojawi się informacja o bankructwie legendarnej marki.
Wcześniej zwolniło się stanowisko CEO. Wcześniej zajmowała je Winnie Park, która w grudniu 2024 roku podjęła decyzję o rezygnacji i przejściu do sieci sklepów Five Below.
To już kolejne problemy marki
Widmo likwidacji nie jest obce marce Forever 21. Modowy gigant już w 2019 roku ogłosił upadłość restrukturyzacyjną. Dzięki temu nie musiała rezygnować z działalności, ale była chroniona przed egzekucją zobowiązań. Podjęcie tej decyzji miało dać firmie szansę na reorganizację i zaproponowanie planu spłaty dłużników. Już wtedy oscylowały one w granicach od 1 do 10 miliardów dolarów. Dokładna suma nie jest znana ze względu na fakt, że spółka nie była notowana na giełdzie.
W wyniku restrukturyzacji zamknęło i zmniejszyło swoje sklepy, głównie w Azji i Europie. To właśnie wtedy zdecydowano o zamknięciu punktów w Polsce, które znajdowały się między innymi w Poznaniu czy Łodzi.
O Forever 21
Marka powstała w 1984 roku. Założyło ją małżeństwo – Jin Sook i Do Won Chang, a ich pomysł szybko stał się hitem. Firma zaczęła osiągać sukces w segmencie fast fashion, będąc konkurencją dla takich sieciówek jak H&M czy Zara.
W 2023 roku Forever 21 rozpoczęło współpracę z Shein, między innymi umożliwiając klientom zwracanie zamówień z platformy sprzedażowej w sklepach stacjonarnych amerykańskiej marki. Oprócz tego wybrane produkty z oferty sieci – sukienki czy buty – były sprzedawane za pośrednictwem chińskiego marketplace’u.