noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
https://slack-imgs.com/?c=1&o1=ro&url=http%3A%2F%2Feu.stanley1913.com%2Fcdn%2Fshop%2Fcollections%2FStanley_-_Banners_-_2880_x_1620_px_-_Use_Water_Bottles_-_1_1200x630.jpg%3Fv%3D1689082131

Internet oszalał na punkcie tych kubków. Na czym polega fenomen Stanley Cup?

REKLAMA
noSlotData

Stanley Cup nie trzeba przedstawiać użytkownikom TikToka. Sieć zalała masa nagrań Amerykanów i Amerykanek z pojemnym kubkiem wielorazowego użytku u boku. Produkty Stanley w kilka minut znikają z półek sklepowych, a klienci dosłownie toczą o nie boje. W czym tkwi sekret najpopularniejszego kubka w sieci?

Przeczytaj również: Ranking największych firm modowych na świecie. Giganci branży modowej w 2024

Najmodniejszy dodatek sezonu? TikTok odpowiada jednoznacznie: Stanley Cup. Stany Zjednoczone oszalały na punkcie kubków, których historia ma ponad sto lat. Wielorazowe, przeskalowane kubki termiczne produkowane przez amerykańską firmę stały się numerem jeden w sieci, gdzie wciąż pojawiają się nagrania wychwalające ten gadżet. Hashtag #Stanleytumbler przebił ponad 1 miliard wyświetleń na TikTok i został oznaczony tagiem w ponad 170 000 postach na Instagramie. 

Fenomen Stanley Cup – o co chodzi? 

Trudno ustalić, kiedy dokładnie zaczęło się szaleństwo, ale jedno jest pewne – popularność Stanley Cup z dnia na dzień rośnie. Kolekcjonerzy kubków i sprzedawcy szklanek spekulują, że szał był napędzany strategią marketingową producenta, współpracą z popularnymi firmami, takimi jak Starbucks, designerskimi kolorami i poczuciem, że ich posiadanie jest równoznaczne z osiągnięciem pewnego statusu. Do tej manii przyczynili się influencerzy na TikToku i innych platformach, publikując chwytliwe filmy przedstawiające przeskalowane kubki na wodę. 

Popularność kubków Stanley z pewnością podbiło viralowe video przedstawiające skutki pożaru samochodu. Podczas gdy wnętrze auta było totalnie zdewastowane – jako jedyny przetrwał kubek Stanleya. Co więcej, temperatura napoju pozostała ta sama! Film osiągnął prawie 94 miliony wyświetleń. W odpowiedzi firma Stanley zaproponowała właścicielce auta wymianę nie tylko kubka, ale i samochodu.

@victoria_robino_26 #fyp #fypシ゚viral #target #targetfinds #stanleycup #stanley #stanleytarget #valentinesday #stanleyvalentinesday ♬ original sound – Victoria Robino

Kubek Stanley – jakie ma właściwości?

Kiedy Amerykanie potocznie mówią o „Stanleyu”, mają na myśli wielorazową butelkę na wodę wielokrotnego użytku marki Stanley, 111-letniej firmy ze słynną historią dostarczania solidnych, izolowanych pojemników na napoje, m.in. pilotom z II wojny światowej. W kolejnych latach w reklamach Stanley skupiano się przede wszystkim na klientach z klasy robotniczej, lubiących spędzać czas na świeżym powietrzu. Firma klasyfikowała swoje produkty jako te przeznaczone dla osób kochających biwakowanie i wędrówki lub wykonujących prace fizyczne,  w tym budowlańców. Aktualnie, Stanley nastawia się na przyciągnięcie klientek płci żeńskiej. Od ponad stu lat Stanley wciąż oferuje tę obietnicę: kubek będzie utrzymywał napoje w pożądanej temperaturze (gorące napoje pozostają gorące, a zimne pozostają zimne). Kubki występują w różnych rozmiarach i kolorach. Najpopularniejsze, 40-uncjowe, formalnie zwane są „Quenchers”, i posiadają mocny uchwyt wystający z boków.

Kubki termiczne sposobem na sukces

Koncepcja nie jest nowa ani nowatorska, bowiem szeroką ofertę kubków termicznych oferuje szereg mniej i bardziej popularnych producentów. Niektórzy rywale Stanleya, popierając tę opinię twierdzi, że produkują lepsze butelki, które się nie rozlewają (jedną z utrzymujących się krytyki Stanleya jest to, że butelki czasami przeciekają).

Jednak i bez stworzenia innowacyjnej koncepcji, Stanley przekuł popularność swojego produktu w ogromną fortunę. Firma zwiększyła przychody z 73 milionów dolarów w 2019 r. do 750 milionów dolarów w 2023 r. To zdumiewający skok, biorąc pod uwagę markę, kierującą produkty do pracowników fizycznych i wczasowiczów — tworzy produkt, który ma gwarancję praktycznie wiecznej trwałości (Stanley oferuje dożywotnią gwarancję na części ze stali nierdzewnej).

Stanley Cup – gdzie kupić? 

W USA kubki Stanley sprzedawane są w sieci Target i Starbucks. Czy dostaniemy je w Polsce? Oferta Stanley Cup pojawiła się między innymi w Media Expert, czy na Allegro. Obserwując rosnącą popularność kubków Stanley, coraz więcej producentów zaczęło tworzyć ich zamienniki. Imitacje popularnych kubków w mgnieniu oka znalazły się w ofercie chińskich platform sprzedażowych oraz na Amazonie. Pamiętajmy jednak, że producenci zamienników mogą nie zagwarantować właściwości, jakie oferuje właściciel oryginalnych produktów, stąd zamienniki Stanley Cup mogą przypominać je tylko wizualnie. 

Oryginalny Stanley Cup – ile kosztuje? 

Ceny Stanley Cup w Stanach Zjednoczonych wahają się od 20 do 60 dolarów za sztukę w zależności od pojemności.  Najbardziej poszukiwane filiżanki Stanleya to kolaboracja Winter Pink Starbucks, które przy odpowiednim oświetleniu delikatnie błyszczą. Według aukcji w serwisie eBay, ceny kubków na rynku odsprzedaży przekraczają 400 dolarów. Popularne są także modele Cosmic Pink i Target Red, które pojawiły się w kolekcji Target „Galentine” wydanej 31 grudnia i która została szybko wyprzedana w Internecie i sklepach. Na eBayu kosztują prawie 100 dolarów.

Zamiennik kubka Stanley w Rossmann

Kubki Stanley, choć zdobyły w Polsce szeroką popularność, nie są dostępne na wyciągnięcie ręki. Jednak to nie tylko dostępność, ale i cena ogranicza wielu w nabyciu wymarzonego kubka termicznego w rozmiarze XXL. Na te potrzeby odpowiedział Rossmann, który do swojej oferty wprowadził zamiennik Stanley Cup. Odpowiedniki popularnych kubków łudząco przypominają je kształtem. Podobnie jak oryginał – posiadają ergonomiczny uchwyt, słomkę oraz wyjątkowo dużą pojemność 1200 ml. Cena również wydaje się bardzo atrakcyjna, bowiem za zamiennik Stanley Cup Rossmann sprzedaje za 39,90 zł.

Przeczytaj również: Licencje w branży mody. Jak duży jest rynek współpracy marek kulturowych z branżą mody?

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Tagi
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES