noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

“Koronawirus a najem w galeriach handlowych: Kiedy renegocjowanie umów jest możliwe”

REKLAMA
noSlotData

W dyskusji między wynajmującymi a najemcami dotyczącej wzajemnych obowiązków wynikających z umów najmu sklepów w galeriach handlowych istotnym aspektem jest trwała zmiana modelu funkcjonowania tych obiektów wynikająca ze skutków epidemii koronawirusa. 

Najpierw garść danych. 4 maja 2020 r. po dwumiesięcznej przerwie związanej z wprowadzeniem stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii galerie handlowe zostały ponownie otwarte. Jak jednak wynika z badań przeprowadzonych przez renomowane firmy analityczne, w ciągu najbliższego roku do częstych zakupów w sklepach fizycznych wróci zaledwie ok. 40 proc. klientów na całym świecie. Przed epidemią regularnie kupowało tam 59 proc. konsumentów, w trakcie pandemii tylko 24 proc. Koronawirus znacząco zmienił też preferencje konsumenckie. Aż 77 proc. przyznaje, że po zakończeniu pandemii będą bardziej ostrożni w kwestiach czystości, zdrowia i sposobu, w jaki kupują. Co najmniej 60 proc. klientów oczekuje, że sklepy fizyczne będą wdrażać coraz więcej mechanizmów bezpieczeństwa i umożliwią ograniczenie kontaktów dotykowych.

T o nie koniec. W okresie przymusowego zamknięcia sklepów wiele firm przeniosło się do sieci, napędzając rozwój handlu e-commerce. Z badań wynika, że w czasie kwarantanny co piąty Polak zrobił swoje pierwsze zakupy w internecie. Jest to zmiana trwała, która wskutek zagrożeń spowodowanych przez koronawirusa będzie postępować. Świadczy o tym to, że już obecnie dla ponad 57 proc. klientów firm z branży handlowej najważniejszy jest szybki dostęp do strony internetowej detalisty, najlepiej z możliwością zakupów online.

Z powyższych informacji wypływa wniosek, że w okresie od marca do końca kwietnia 2020 r. nastąpiła niespodziewana i znacząca zmiana nawyków konsumentów odwiedzających wcześniej centra handlowe. Klienci nie odwiedzają miejsc, w których jest podwyższona możliwość zarażenia się wirusem SARS-CoV-2. Będą więc unikali częstych zakupów w tradycyjnych sklepach. A gdy już zdecydują się je odwiedzić, ich typowy koszyk będzie zupełnie inny niż przed pandemią. Handel postkoronawirusowy będzie inny niż dotychczasowy” – biznes.gazetaprawna.pl

[button color=”” size=”large” type=”” target=”_blank” link=”https://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/1486599,renegocjowanie-umow-galeria-handlowa-koronawirus.html?fbclid=IwAR3STgpGe5p_mPykKt0AmTl8b0P9Ax7g9TYDnetU2027NPR2Agq-2Umx5NU”]CZYTAJ WIĘCEJ[/button]

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES