noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Kontroler ds. merchandisingu – praca łącząca modę i liczby

REKLAMA
noSlotData

Odpowiednie zarządzanie przestrzenią handlową i prezentacja produktów – z tym często kojarzy się merchandising. Praca w tym obszarze w różnych działach i firmach może jednak wyglądać nieco inaczej. Przyjrzyjmy się temu stanowisku w odniesieniu do zespołu przygotowania produktu w branży odzieżowej.

Merchandising – praca o różnych odsłonach 

Osoby zatrudnione jako visual merchandiser pełnią ważną rolę w kontekście atrakcyjnej ekspozycji towarów zarówno w salonach, jak i kanałach online sprzedaży. Tymczasem w odniesieniu do działu produkcji kontroler ds. merchandisingu to stanowisko określane również – np. przez markę Sinsay – jako: specjalista ds. analiz produktu. Głównym zadaniem osoby obejmującej taką posadę jest kontrolowanie i monitorowanie przebiegu zamówień i ich dystrybucji. Analizując dane sprzedażowe, przygotowuje ona raporty i zestawienia dotyczące bieżącej i prognozowanej sprzedaży. Jest także wsparciem zespołu produktowego w odpowiednim szacowaniu ilości zamówień. W zakres jej zadań wchodzi również nadzorowanie realizacji planów działań operacyjnych, a także ustalanie akcji promocyjnych oraz przecen.

Analiza i zmysł estetyczny – przydatne kompetencje

Choć mogłoby się wydawać, że w branży odzieżowej kluczowe jest poczucie estetyki, stanowisko kontrolera ds. merchandisingu to praca, która pokazuje jak ważne w poszczególnych obszarach są również zdolności analityczne. Do codziennej pracy takiego specjalisty niezbędna jest biegła znajomość Excela, a także zrozumienie trendów rynkowych i umiejętność ich implementacji. Od kandydatów na to stanowisko często wymaga się wyższego wykształcenia zdobytego na kierunkach ścisłych, a także doświadczenia w analizie danych czy opracowywaniu raportów. Istotne są również kompetencje usprawniające codzienną pracę, jak np. systematyczność, dokładność czy dobra organizacja.

Kontroler ds. merchandisingu to stanowisko odpowiednie dla osób chcących łączyć świat analiz z dynamizmem i kreatywnością branży fashion.

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Tagi
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES