Nowy Jork, targi mody Coterie, 1 400 eksponentów, a wśród nich… dwie polskie marki! Coterie to największe światowe targi mody. Biorą w nich udział najbardziej wpływowi sprzedawcy detaliczni oraz największe marki modowe. Dzięki PAFF, w targach Coterie wzięły udział rodzime firmy – MIA oraz Givont.
MIA to firma rodzinna, prowadzona przez Iwonę Margańską oraz jej córkę Annę Margańską. Za ich projektami stoi talent, pasja, a także wiara w brak ograniczeń. Wybitny “British Vogue” wypowiedział się o tej marce jako tej wartej obserwowania.
Bardzo się cieszymy z wyjazdu na targi Coterie w Nowym Jorku zainicjowanego przez PAAF i polski konsulat. Dzięki fundacji pierwszy raz wzięłyśmy udział w targach o ogólnoświatowym zasięgu i pierwsze doświadczenia za nami. Udało nam się sprzedać ubrania do kilku butików i utwierdziłyśmy się w przekonaniu, że mamy do zaoferowania coś, co ma szansę zafunkcjonować w Stanach – podkreśla Anna Margańska.
Z kolei firma Givont zajmuje się produkcją luksusowych czapek inspirowanych polskimi górami, zwłaszcza Giewontem. Właścicielką marki jest Dagmara Szulce. Nakrycia głowy są projektowane i produkowane w Zakopanem, a sprzedawane na nowojorskim Manhattanie.
Coterie jest jednym z najbardziej szanowanych targów w przemyśle mody w Stanach Zjednoczonych, więc obecność fizyczna była ogromną szansą dla GIVONT. Dało nam to okazję do zidentyfikowania partnerów handlowych, ale również sprawdzenia naszej konkurencji. To niezwykle cenne doświadczenie dla nowej marki – mówi Dagmara Szulce.
Obecność polskich marek na prestiżowych, międzynarodowych targach to ogromny sukces oraz szansa dla branży.
Zawsze powtarzamy przedsiębiorcom, którzy chcą wejść na amerykański rynek, że targi to jeden z najłatwiejszych sposobów nawiązania kontaktu z importerami i odbiorcami, dlatego udział w nich jest bardzo ważny dla wszystkich firm, które poważnie myślą o eksploracji nowych rynków. Targi to przede wszystkim oszczędność czasu, bo wtedy w jednym miejscu mamy wszystkich najważniejszych z danej branży – zaznacza Sabina Klimek, konsul w Konsulacie Generalny RP w Nowym Jorku.
Dzięki wsparciu The Polish-American Fashion Foundation (PAFF) oraz Wydziałowi Promocji Handlu i Inwestycji Konsulatu Generalnego RP, przedstawiciele nowojorskich showroomów mogli poznać polskie produkty, które zdecydowanie zasługują na światową uwagę.
Autor: Kaśka Michalak