noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Komputer, tablet czy smartfon… Jak kupują Polki?

REKLAMA
noSlotData

Westwing Home & Living postanowił sprawdzić, z jakich urządzeń Polki korzystają najchętniej podczas robienia zakupów.

Westwing Home & Living, lider e-commerce z branży wyposażenia wnętrz, wraz z firmą badawczą PMR, przeprowadził badanie, w którym zapytał Polki korzystające z internetu co najmniej kilka razy w miesiącu, czy i z jakich urządzeń korzystają na poszczególnych etapach zakupów. Niezależnie od etapu procesu zakupowego, największą popularnością cieszy się wśród rodaczek komputer stacjonarny bądź laptop. Polki najchętniej korzystają z nich na etapie porównywania ofert – przyznaje się do tego 80% badanych – oraz podczas poszukiwania inspiracji (77%) i dokonywania płatności (76%).

Pomimo istotnego wzrostu popularności urządzeń mobilnych oraz mobilnego internetu proces zakupowy pozostaje ciągle zbyt ważnym, a może nawet zbyt ryzykownym działaniem. Polki preferują porównywanie ofert i same zakupy w sieci z zachowaniem komfortu, jaki w ich odczuciu dają komputery stacjonarne i laptopy. Przejście na poziom w pełni mobilnych zakupów wymaga czasu i jeszcze większego zżycia się z urządzeniami mobilnymi – mówi Marcin Rzepka, Partner w PMR.

Badanie przeprowadzone przez Westwing Home & Living
Badanie przeprowadzone przez Westwing Home & Living

Wyniki badania pokazały, że smartfon  największe znaczenie odgrywa na etapie poszukiwania inspiracji oraz sprawdzania statusu zamówienia. Niemal 40% ankietowanych przyznało, że korzysta z telefonu szukając natchnienia przed zakupem, a 42% wykorzystuje go, by pozyskać najświeższe informacje o złożonym zamówieniu. Polki chętnie też sięgają po smartfon, kiedy chcą wystawić opinię po dokonanej transakcji.

Patrząc na poszczególne etapy procesu zakupowego najwięcej czasu zajmuje nam zazwyczaj szukanie inspiracji. Od momentu, kiedy w naszej głowie rodzi się pomysł do chwili, kiedy przeobraża się on w konkretny przedmiot, który chcemy kupić, trwa intensywny etap poszukiwań. Obecnie czasu wolnego mamy do dyspozycji niewiele, dlatego też natchnienia przed podjęciem decyzji o zakupie szukamy w wolnych chwilach, na przykład w drodze do i z pracy lub w oczekiwaniu na spotkanie. W takich momentach telefon mamy przeważnie pod ręką – mówi Marta Suchodolska, Dyrektor Stylu Westwing.pl.

Jak dowodzą wyniki badania, najmniejszą popularnością cieszą się w Polsce tablety. Polki najchętniej wykorzystują je podczas szukania inspiracji oraz w trakcie porównywania ofert – czyni to 16% badanych.

Polki sporadycznie korzystają z tabletów podczas zakupów, gdyż rzadko są posiadaczkami tych urządzeń. Nadal w opinii wielu osób cena tabletów pozostaje nieadekwatna w stosunku do możliwości, jakie oferują te urządzenia. Natomiast jeśli Polki już je mają, używają ich bardzo chętnie. Większy ekran niż w przypadku smartfona połączony z faktem, że tablet jest urządzeniem mobilnym, ma przełożenie na komfort użytkowania, zwłaszcza podczas zakupów, w których kluczową rolę odgrywa jakość zdjęć – dodaje Marta Suchodolska.

Badanie przeprowadziła firma PMR na zlecenie Westwing Home & Living w dniach 3-6 listopada 2015 roku. Dane zebrane zostały metodą CAWI. Sondaż przeprowadzono na reprezentatywnej próbie 1010 pełnoletnich Polek, korzystających z internetu co najmniej kilka razy w miesiącu. Grupa ta stanowi 2/3 populacji kobiet w Polsce.

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tagi
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES