Dyrektor artystyczny Chanel zaprosił Carine Roitfeld do swojego nowego projektu. Ikona paryskiego stylu ma stworzyć wraz z Karlem Lagerfeldem linię ubrań pod jego osobistą marką.
Plotki o przejściu Lagerfelda na emeryturę pojawiły się kilkanaście dni temu, kiedy to dyrektor artystyczny Chanel nie pojawił się osobiście na pokazie haute couture wiosna/lato 2019. Nie wygląda jednak, jakby Lagerfeld miał ustąpić ze świata mody, ponieważ już niedługo światło dzienne ma ujrzeć jego kolejny wyjątkowy projekt.
Tym razem chodzi o jego osobistą, sygnowaną nazwiskiem markę. Projektant zaprosił do współpracy nad swoją nową kolekcją zaprosił Carine Roitfeld, byłą redaktor naczelną francuskiego “Vogue” i twórczynię “CR Fashion Book”.
Efektem współpracy ma być kolekcja The Edit by Carine Roitfeld, która ma stanowić zestawienie podstawowych (i łatwych do zestawiania ze sobą) elementów garderoby, z jakich zresztą znana jest francuska dziennikarka. To, co uda się stworzyć, zostanie ujawnione we wrześniu tego roku. Jak zapowiedziano, współpraca ta ma ewaluować wraz z dodatkowymi projektami, które zostaną ogłoszone pod koniec tego roku.
Wie czego chce, ma własną wizję i konsekwentnie ją przedstawia – wyjawił Lagerfeld w rozmowie z WWD, dodając jedocześnie, że Roitfeld, posiadająca spójny i konsekwentny wizerunek, idealnie pasuje do jego autorskiej marki.
Warto zaznaczyć, że to nie pierwsza współpraca Lagerfelda i Roitfeld na tej płaszczyźnie. Francuska ikona stylu w znacznym stopniu przyczyniła się do stworzenia kolekcji Lagerfelda dla H&M w 2004 roku. Innym efektem współpracy tego duetu jest stworzenie albumu “The Little Black Jacket: Chanel’s Classic Revisited” w 2012 roku.
Biorąc pod uwagę wyjątkowy, nonszalancki styl Roitfeld, nie trudno domyślić się, że ta współpraca wprowadzi do najnowszej kolekcji projektanta ogromną dawkę paryskiego szyku. Już nie możemy doczekać się efektów!