Drugi obieg to szansa na zakupy odzieży w niskiej cenie lub upolowanie prawdziwej perełki z wyższej półki. Lumpeksy stały się miejscem poszukiwań markowych ubrań. Im bardziej luksusowe, tym większa satysfakcja. Łatwo jednak popełnić gafę, zwłaszcza że w takich miejscach brakuje oryginalnych opakowań i potwierdzeń oryginalności. Trzeba wtedy zdać się na własną wiedzę i wyczucie. Zatem, jak rozpoznać markowe ubrania w lumpeksie? Jest 5 aspektów, na jakie należy zwrócić uwagę.
Sprawdź metki i logotypy – na sam początek
Oczywistym sposobem na to, jak sprawdzić markowe ubrania w lumpeksie, jest sprawdzenie metki odzieży i to nie tylko dla identyfikacji firmy, ale też jej jakości. Renomowane, luksusowe marki przywiązują dużą wagę do detali, takich jak precyzyjnie wykonane napisy, logo oraz oznaczenia rozmiarów. Same metki są solidnie przyszyte, ze starannymi szwami, bez wystających nitek. Nawet jeśli ubranie nosi ślady użytkowania i czasu, metka nadal pozostaje na miejscu.
W przypadku podróbek dostrzeżesz błędy – literówki w nazwach marek, różnice w czcionce, niska jakość szycia, kolorach oraz wyraźne zniszczenia.
Przyjrzyj się logo. Znane domy mody sygnują swoje projekty na różne sposoby, nie tylko na metce. Sprawdź, czy logo znajduje się na guzikach, przy uchwycie od zamka, na podszewce. To będzie ważny wyznacznik.
To może być ciekawe: Gdzie oddać używane ubrania? Sklepy i zweryfikowane organizacje
Materiał wykonania – skład oraz odrzucie w dotyku
Jakość tkaniny w markowym ubraniu będzie odczuwalna już przy pierwszym dotyku. Znane brandy nie oszczędzają w tej kwestii i tworzą swoje projekty ze skóry, kaszmiru, lnu, jedwabiu, wełny. To sprawdzisz akurat na metce, która powinna zawierać skład materiału. Co w momencie, gdy takiej metki nie ma? Przy dotyku ubrania powinny wydawać się solidne, a zarazem miękkie i przyjemne dla skóry. Dobre ubranie wyróżnia również trwałość. Przyjrzyj się, czy nie ma znaczących zniszczeń, czy ubranie nie straciło swojego fasonu.
Szwy i wykończenie – ważny element markowych ubrań
Kolejnym elementem, który może świadczyć o wysokiej jakości ubrania i pochodzeniu od dobrej marki, są szwy. Muszą być równe, mocne i dokładnie wykończone. Jeśli interesuje cię ubranie ze wzorem, np. w kratkę lub kwiaty, przyjrzyj się, czy materiał został równo zszyty. Drogie marki nie pozwalają sobie na niechlujstwo i kładą nacisk na perfekcyjne wykończenie. Zwróć uwagę na ukryte szwy wewnątrz ubrania – powinny być równie starannie wykonane, jak te zewnętrzne.
Przyjrzyj się guzikom i zamkom – jak wyglądają?
Często niedoceniane są guziki i zamki, a one również świadczą o jakości ubrań oraz ich pochodzeniu. Na początek zobacz, czy noszą logo marki, bo tak właśnie znane domy mody oznaczają i wyróżniają swoje projekty. Drugą kwestią jest ich stan oraz materiał. Guziki i zamki muszą być solidne, bez uszczerbków; sam zamek powinien zapinać się bez problemu, a guziki równo przyszyte, bez poluzowanych czy odstających nitek. W dotyku odczujesz też, że materiał z jakiego są wykonane, należy do wysokiego gatunku. Tani plastik rozpoznasz od razu, a porządny materiał będzie wydawał się przyjemny i niemal ciężki pod palcami.
Podszewka – użyty materiał, wykończenie i szwy
Równie ważna, jak zewnętrzna warstwa ubrania, jest podszewka. W pierwszej kolejności przeczytaj jej skład. Ekskluzywne marki wybierają miękkie, przyjemne w dotyku materiały, głównie jedwab lub wiskozę. Rozpoznasz je po samym dotyku – powinny być gładkie. W ubraniu tańszej marki bądź podróbce tkaniny są sztywne, a często noszą też ślady zniszczenia, zaciągnięte nitki, itp. Szwy są nierówne, z odstającymi nitkami, co nie ma miejsca w ubraniu markowym, gdzie te wykończenia powstają z najwyższą precyzją.
Jak bezbłędnie rozpoznać markowe ubranie w lumpeksie? Użyj technologii
Na koniec, jeśli nadal masz wątpliwości co do pochodzenia ubrania, skorzystaj z aktualnych technologii. Pomoże ci aplikacja Google Lens, która służy do rozpoznawania obrazów i wyszukiwania informacji na ich temat w internecie. Będąc w lumpeksie, zrób zdjęcie metki bądź całego ubrania, a aplikacja przeszuka sieć w poszukiwaniu produktu. Od razu podsunie ci informację o marce. Google Lens jest w stanie zidentyfikować logo, wzory oraz modele ubrań.
Czytaj także: To pierwsze miasto, które bezpłatnie odbierze używane ubrania od mieszkańców
Zdjęcie główne: Launchmetrics, Lacoste