Wielkimi krokami zbliża się marzec, a wraz z nim targi polskich twórców. To moment, w którym projektanci przedstawiają swoje kolekcje na nadchodzącą wiosnę i lato. To czas kiedy konsumenci zachęceni wyższą temperaturą myślą już o nadchodzących ciepłych miesiącach. Do tego momentu wszystko się zgadza. Przychodzi jednak data, kiedy Ty jako projektant nie możesz być obecny na targach. Masz swoją stałą ekipę pracowników, ale czy ktoś z nich sprzeda tak samo skutecznie Twoje projekty? Jest kilka punktów, dzięki którym możesz odpowiednio przekazać wiedzę, a z drugiej strony Twój pracownik poczuje się pewniej na targach. Przeczytajcie na co zwrócić uwagę według Magdy Buczak z Grupy Slow, organizatora targów Slow Fashion i Slow Weekend.
1. Misja i wizja firmy
Ty wiesz najlepiej jak powstała firma oraz skąd czerpałeś inspiracje projektując kolekcję. Dodatkowo znasz ciekawe historie towarzyszące rozwojowi firmy, a to one tworzą DNA marki. Może to czas, żeby zabrać swoją ekipę na piwo i opowiedzieć kilka anegdot? Twoi pracownicy poczują się naprawdę jak część czegoś większego i ważnego. Dodatkowo będą mogli opowiadać na targach o Tobie i historii marki.
2. Znajomość projektów
Inspiracje, materiały, technika. Skąd pochodzi dana tkanina, ile w składzie ubrania jest bawełny, gdzie odbywała się produkcja. Wyedukowany sprzedawca to skuteczny sprzedawca. Coraz więcej osób interesuje się szyciem i wiele z nich zadaje pytania techniczne. Zadbaj o to, by Twój pracownik wiedział jak najwięcej o kolekcji oraz by potrafił odpowiednio doradzić klientom.
3. Otwartość na klienta
Tak naprawdę nigdy nie wiesz kto odwiedzi Cię na targach. Czy ktoś wygląda jak milion dolarów czy 50 centów musisz traktować go w ten sam sposób. Nie daj zwieść się pozorom i zadbaj o to, by Twoja ekipa tak samo traktowała każdą osobę. Nigdy nie wiesz kto stanie się Twoim stałym klientem lub skąd przyjdzie zapytanie o kontraktację.
4. Backup
Zapomniałaś śrubokręta, skończyły się torby, pracownik zachorował. Jest wiele sytuacji losowych, na które nie masz absolutnie wpływu. Zadbaj o to, by mieć backup w postaci pracownika, siostry czy przyjaciółki. Kogoś kto będzie w stanie uratować Cię w przypadku pożaru. Pamiętaj o tym, że zawsze możesz liczyć na wsparcie organizatora, ale również sąsiadów. Gwarantujemy, że nie musisz szukać daleko, by znaleźć folię, młotek czy dobrą radę.
5. Motywacja
Ludźmi kierują różne pobudki i jeśli odpowiednio wykonasz krok nr 1 i Twój pracownik uwierzy w Ciebie – jesteś w domu. Nic jednak nie działa tak jak prowizja. Zaproponuj dobry procent ze sprzedaży lub kurs rozwijający umiejętności pracownika. Zadbaj o to, by targi rozwinęły Twój biznes na wielu płaszczyznach.
6. Aktywnie i z uśmiechem
Jeśli wiesz, że Twój pracownik mało się uśmiecha i nie za dobrze czuje się w kontaktach z ludźmi to wybacz, ale to nie wyjdzie. Poszukaj osoby, która wykazuje inicjatywę, lubi ludzi oraz dużo się uśmiecha. To działa jak magnez na Twoich przyszłych klientów!
Poszukujesz więcej wskazówek przed targami? Sprawdź poprzedni tekst o tym, jak skutecznie sprzedawać na targach.
Widzimy się już 11 i 12 marca na Targach Slow Fashion #8- Wiosna, które odbędą się na PGE Narodowym. Znajdziesz tam najnowsze kolekcje na wiosnę i lato 2017 od polskich projektantów. Gwarantujemy selekcję ciekawych i uśmiechniętych wystawców!