Macy’s i ołówek spełniający życzenia
Bohaterka 3-minutowego filmiku „The Wish Writer”, jak niemal każde dziecko, chciałaby mieć psa. Niestety rodzice mogą dać jej jedynie takiego z pluszu. Zasmucona dziewczynka ogląda w telewizji bajkę o zaczarowanym ołówku, który sprawia, że marzenia się ziszczają. Niespodziewanie staje się jego posiadaczką i dzień później realizuje już nie tylko swoje, ale i cudze życzenia, w tym młodszego brata. W Wigilię do dziewczynki przybiega wymarzony prezent radośnie merdając ogonkiem. Niespodziankę sprawili nie rodzice, a braciszek, który odwdzięczył się za miłe gesty siostry. Dobro popłaca. Na tym kampania się nie kończy. Macy’s zachęca, by tak jak dziewczynka „spełniać czyjeś marzenia”. Na stronie internetowej napisać można własny list do Św. Mikołaja. Za każdą wirtualną przesyłkę do Laponii, przedsiębiorstwo przekaże fundacji Make-A-Wish jednego dolara.
https://www.youtube.com/watch?v=sBMg1bpFK7w
Printemps i wiosenna wróżka czekająca na Gwiazdkę
„Dawno, dawno temu była sobie wiosenna wróżka, która bardzo nie mogła doczekać się Świąt Bożego Narodzenia” – tak zaczyna się najnowszy spot paryskiego domu handlowego. Mróz każe czekać małej czarodziejce jeszcze dłużej – unieruchamia wskazówki zegara, a tym samym zatrzymuje czas. Wróżka udaje się do jaskini pomocników Św. Mikołaja, a łza tego, który najbardziej przejmuje się zaistniałą sytuacją sprawia, że lód zaczyna topnieć i pakowanie prezentów wreszcie może się rozpocząć. Z gorączkowych przygotowań do Gwiazdki w nieokreślonej krainie lecimy z wróżką i jej koleżankami po fachu do Paryża, a dokładniej do Printemps, które obchodzi 150-te urodziny. Kwiaty zimą i wiosenna wróżka dbająca o prawidłowy przebieg Świąt nie mają sensu? Nie tym razem! W bożonarodzeniowej reklamie sklepu, którego nazwa oznacza właśnie tę porę roku, w której przyroda budzi się do życia, te sprzeczne elementy idealnie ze sobą współgrają.
House of Fraser i Święta według własnych reguł
Tegoroczna gwiazdkowa kampania brytyjskiej sieci domów towarowych to skrzyżowanie teledysku muzycznego z sesją zdjęciową do magazynu o modzie. Przy wigilijnym stole gromadzą się najrozmaitsze typy osobowości, a ich spotkaniu towarzyszą lecące w tle słowa: „Nie mów mi, co mam robić, nie mów mi, co mam mówić, po prostu pozwól mi być sobą”. To fragment zaczynającej i kończącej spot piosenki „You don’t owe me” autorstwa Grace i G-Eazy, której przesłanie trafnie oddaje to, co chcieli przekazać twórcy reklamy. House of Fraser zachęca do zorganizowania Gwiazdki na własnych warunkach: w oparciu o własne tradycje, we własnym stylu, według własnych świątecznych zasad.
https://www.youtube.com/watch?v=4wwWEzwJ6Ps
Nordstrom i ody do domowego ogniska
Nowojorski dom handlowy przygotował na nadchodzące Święta Bożego Narodzenia nie jeden, a dwa spoty reklamowe. To nagrania krótkie – w wersjach półminutowych i kilkunastosekundowych – ale treściwe. „Powrót do domu” ukazuje spotkanie dwóch kochających się panów – jednego wracającego z podróży i drugiego, który czeka na niego w domu. „Ubrana na obiad” to z kolei stęsknione za sobą matka i córka. Oba nagrania stworzone zostały w oparciu o hasła „dom”, „serce” i „Święta”, a także są pochwałą spędzania wyjątkowego czasu w domowym zaciszu, delektując się obecnością osób najbliższych sercu. Filmiki łączy też jeszcze coś – zachęta do obdarowywania bliskich prezentami kupionymi w – a jakżeby inaczej – Nordstrom.
https://www.youtube.com/watch?v=CZGmN9xwPF4
https://www.youtube.com/watch?v=wMT4oWqcr2c
Autor: Ela Baron