W tym tygodniu Instagram postanowił wdrożyć nową inicjatywę, mającą ukazać, że większość ludzi wcale nie wpisuje się w ogólnie przyjęte kanony piękna.
Akcja #RunwayForAll (pol. wybieg dla wszystkich), bo właśnie o niej mowa, poprzez opowiedzenie historii wybranych użytkowników serwisu ma udowodnić, że moda jest dla wszystkich, nie tylko dla grupy wybrańców. Pięciu bohaterów akcji o wyjątkowej, choć nieklasycznej urodzie, ma w sumie około 162 milionów obserwujących, co pokazuje, że ludzie chcą różnorodności i osób, z którymi mogą się zidentyfikować.


#RunwayForAll ma uświadomić ludziom, że nie trzeba być idealnym, żeby być pięknym. Do tej pory swoje historie przedstawiły trzy niezwykłe osoby: Shaun Ross, który pomimo swojego albinizmu został znanym modelem, Mama Cax – modelka z Haiti, której nogę amputowano, gdy była jeszcze dzieckiem oraz Clementine Desseaux, francuska modelka plus-size.
Autor: Kasia Michalik