noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Inspirujące zawody w branży modowej – który z nich pasuje do Ciebie?

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

BRAND MANAGER –  menedżer marki to oczywiście nie jest zawód, który ogranicza się jedynie do brandów modowych, ponieważ możemy go odnaleźć w wielu formach działalności gospodarczych. Jednakże dla branży fashion jest to zasadniczy element budulcowy brandu. Brand manager zarządza projektami danej marki, nadzoruje ich powstawanie, a także zajmuje się wprowadzeniem ich na rynek. Również obserwuje reakcję konsumentów, raportuje dotychczasowe osiągnięcia danego produktu, utwierdza jego tożsamość i pozycję. Dobry brand manager to przede wszystkim lider, który jest w stanie prowadzić i zarządzać swoim zespołem. Musi być również opanowany, posiadać odpowiednie kwalifikacje interpersonalne, sprawnie organizować czas oraz podchodzić zadaniowo do wielu relacji. Oczywiście, warto mieć wykształcenie menedżerskie, jednak ostatecznie nie jest to gwarant sukcesu.

Źródło: studiopepe.info
Źródło: studiopepe.info

VISUAL MERCHANDISER – to zawód w sektorze modowym, który odpowiada za eksponowanie produktów, aranżację i urządzanie nie tylko witryn, ale także przestrzeni sklepów marek, aby konsument odpowiednio się po nich poruszał. Visual merchandiser stymuluje klientów do zakupu. To bardzo kreatywny zawód, w którym często wykorzystywane są zasoby wiedzy socjologicznej i psychologicznej, by rozpracować potencjalną sylwetkę klienta danego brandu. Visual merchandiser to także zawód, który czerpie z dziedzin artystycznych, głównie z grafiki (wykonuje się graficzne modele przestrzeni sklepów, więc istotna jest także świadomość przestrzenno-architektoniczna). Ta profesja potrzebuje wielowątkowości osobowości oraz rozmaitych zainteresowań. Visual merchandiser pracujący w sektorze fashion, powinien kochać modę, stylizację, kulturę i szeroko pojęty artyzm, także nie może zabraknąć mu kreatywności i konsekwencji.

KONSTRUKTOR ODZIEŻY – jest  często pomijany w procesie projektowym. Niewiele osób wie, że rysunek sylwetki wykonany przez projektanta, zanim trafi do krojczych i krawcowej, musi być oddany w ręce konstruktorów. Są to specjaliści, którzy opracowują konstrukcję i szablony modeli odzieżowych, które mogą być dopasowane indywidualnie do klienta lub produkowane konfekcyjne. Konstruktor odzieży musi posiadać wiele umiejętności. Począwszy od podstaw matematycznych i geometrycznych, po znajomość anatomii ludzkiego ciała, ponieważ dokonuje pomiarów antropometrycznych. Musi potrafić przełożyć kształty ciała na płaskie figury, które potem przechodzą metamorfozę w ubrania przestrzenne. Konstruktor zna także metody konturowania, modelowania ubrań i ma ogromną wiedzę dotyczącą materiałów, tkanin, sposobu ułożenia ich włókien, elastyczności i obróbki technologicznej. Pracuje na tradycyjnych arkuszach do wykrajania szablonów, ale także opracowuje konstrukcję za pomocą specjalistycznych programów komputerowych. To zawód, który wymaga wiedzy teoretycznej i bagażu doświadczeń zawodowych. Konstruktor odzieżowy to niesamowity rzemieślnik modowy, który jest cierpliwy, komunikatywny, pracowity i potrafi działać w grupie.

Autor: Sonia Przybył

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

(3,0)foreachslotdata->visible_adsense:0(3,0)foreachslotdata->visible_adsense:0(3,0)foreachslotdata->visible_adsense:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Newsletter

FASHION BIZNES