Skorygowana EBITDA (zysk przed potrąceniem odsetek od zaciągniętych zobowiązań oprocentowanych, podatków, amortyzacji wartości niematerialnych i prawnych oraz amortyzacji rzeczowych aktywów trwałych) InPostu w trzecim kwartale 2023 roku wzrosła o 40,3 proc. do 639,4 mln zł. Sprawdź pozostałe wyniki.
Przeczytaj również: Poznaliśmy najcenniejsze marki modowe na świecie [ranking]
InPost – III kwartał 2023
Zysk netto InPostu w trzecim kwartale 2023 roku wyniósł 250,4 mln zł wobec 217,1 mln zł konsensusu analityków z PAP Biznes. Przychody potentata w trzecim kwartale bieżącego roku wzrosły o 22,3 proc. rdr do 2,067 mld zł. Ci sami eksperci przewidywali, że znajdą się one na poziomie 2,11 mld zł.
– W trzecim kwartale odnotowaliśmy wyjątkowy sukces. Skorygowana EBITDA Grupy wzrosła o imponujące 40 proc. Co więcej nasza sieć punktów odbioru rośnie bardzo szybko i jest już dostępna w ponad 60 tys. lokalizacji. Ten znaczący wzrost jest efektem naszej dynamicznej ekspansji zarówno na rynku krajowym jak i na rynkach międzynarodowych. Z dumą możemy powiedzieć, że na rynku brytyjskim staliśmy się liderem pod względem liczby automatów paczkowych. W UK jest już 5,71 tys. urządzeń Paczkomat InPost. Co istotne w III kwartale bieżącego roku osiągnęliśmy dodatni skorygowany zysk EBITDA na tym rynku. Oznacza to realizację obietnicy, którą złożyliśmy inwestorom na początku tego roku. Nie poprzestajemy na tym, naszym następnym celem będzie rozszerzenie oferty na rynku brytyjskim o B2C – powiedział Rafał Brzoska, prezes InPostu.
W trzecim kwartale Grupa obsłużyła 210,4 mln przesyłek, co stanowi wzrost o 18 proc. rdr. Zwyżkę liczby przesyłek grupa zanotowała zarówno w Polsce, jak i na rynkach międzynarodowych, osiągając wzrost rok do roku odpowiednio o 13 proc. i 28 proc. ·
Przeczytaj również: Niedobór witaminy D3 – te objawy powinny Cię zaniepokoić
InPost – prognozy na kolejne miesiące
Grupa prognozuje, że dynamiki wzrostu wolumenów w IV kwartale 2023 roku będą zbliżone do wzrostów z III kwartale bieżącego roku. – Po wrześniu, który był na wszystkich rynkach europejskich miesiącem trudnym ze względu na słaby wynik segmentu mody, widać, że te dynamiki w październiku rdr bardzo istotnie urosły na wszystkich rynkach. Dlaczego w związku z tym prognozujemy, że dynamika w całym czwartym kwartale będzie taka sama, jak w III kwartale? Dlatego, że dane porównawcze, jeśli chodzi o bazę IV kwartału 2022 roku, są dużo bardziej wymagające. W IV kwartale zeszłego roku urośliśmy ponad 24 proc. jeśli chodzi o wolumeny w całej grupie – powiedział Adam Aleksandrowicz, CFO Inpostu.
Przeczytaj również: Jak ubrać się do opery w 2023 roku?
Zdjęcie główne: mat. prasowy