Korzystając z rosnącego popytu, szwedzki gigant odzieżowy – H&M zamierza kontynuować plany dynamicznego rozwoju sieci sprzedaży. Wejście na nowe rynki oraz rozbudowa e-commerce to najważniejsze założenia marki na rok 2016 – poinformował CEO firmy, Karl-Johan Persson.
W IV kwartale roku obrachunkowego, kończącego się w listopadzie 2015, firma dysponowała 3 924 butikami w 61 krajach, zatrudniając przy tym 148 000 pracowników. Wykorzystując dobrą passę, regularnie otwierane są kolejne sklepy. W tym roku ma ich powstać aż 425, co – jak zauważa Persson – oznacza otwarcie więcej niż jednego flagowego butiku dziennie, w tym po raz pierwszy w takich krajach jak Nowa Zelandia, Puerto Rico oraz Cypr. Uruchomione zostaną także sklepy internetowe w 9 państwach: Irlandii, Japonii, Estonii, Grecji, Chorwacji, Słowenii, na Łotwie, Litwie i w Luksemburgu.
Spośród pozostałych brandów firmy, czyli COS, Monki, Weekday, &Other Stories i Cheap Monday zarząd poświęci najwięcej uwagi marce COS, która aktualnie posiada zaledwie 153 stacjonarne butiki na całym świecie (w roku 2014 było ich 114).
Autor: Aga Jaroszewska