W H&M początek wiosny dedykowany jest zrównoważonemu rozwojowi i wiele projektów marki ma swoją premierę właśnie w tym czasie. Razem z brandem chcemy zachęcić Was do tego, by przyjrzeć się swoim zakupowym wyborom, a także posłuchać o interesujących aspektach związanych z przyszłością mody zrównoważonej. Zapraszamy Was na spotkanie, które wzbogaci Waszą wiedzę oraz umożliwi Wam bezpośrednie spotkanie z inspirującymi osobami z branży.
H&M podejmuje temat mody odpowiedzialnej
Już 16 kwietnia H&M zaprasza na wyjątkowe wydarzenie w całości poświęcone odpowiedzialnej modzie. Tego dnia Mindspace Koszyki (ul. Koszykowa 61 w Warszawie) zmieni się w centrum debaty o CSR. Wydarzenie rozpocznie się o godzinie 18 (pół godziny wcześniej można wpaść na coctail), a skończy około 22. Wydarzenie w całości skupiać się będzie na rozmowach z osobami z branży na temat zmian w przemyśle modowym, które pozytywnie wpływają na przyszłość planety. H&M podczas wydarzenia chce nie tylko opowiedzieć i podzielić się projektami, które powstają pod szyldem marki (kolekcja H&M Conscious Exclusive, Global Change Award, Sutainability Report), ale przede wszystkim stworzyć przestrzeń do rozmów o sposobach na modę odpowiedzialną, a także na zainspirowanie odbiorców prelekcjami zaproszonych gości. Wydarzenie obfite będzie w dyskusje o procesach zmian: zarówno w technologiach produkcji odzieży, ale też tych w świadomości jej użytkowników. Prelegenci będą mówić o wartościach, nowatorskich materiałach, oczekiwaniach nowoczesnych konsumentów.
Spotkanie będzie składało się z dwóch części: w pierwszej zaproszeni prelegenci podzielą się swoją wiedzą i opowiedzą o wybranych zagadnieniach, natomiast w drugiej części przewidziana jest gorąca dyskusja. Każdy z uczestników będzie miał również możliwość porozmawiania z gośćmi podczas sesji coworkingowej, która nastąpi po spotkaniu.
H&M zadbało o różnorodność zarówno prelegentów, jak i tematów, na które zwrócą oni uwagę. W pierwszej części uczestnicy wysłuchają: Ambasadora Szwecji Stefana Gullgrena, który opowie o szwedzkich wartościach; Matiasa Bodina (Sustainability Department H&M, Szwecja) – eksperta w zakresie innowacji i zrównoważonych materiałów; Ewy Chodkiewicz z WWF, która podzieli się wiedzą o tkaninach w kontekście użytkowania, a jej przemówienie będzie nosić tytuł: Trzy główne wyzwania przyrodnicze związane z tekstyliami. Ten panel zamknie natomiast Areta Szpura – influencerka i aktywistka działająca na rzecz ekologicznych rozwiązań w świecie mody.
>>> Przeczytaj również: 10 najciekawszych polskich kampanii na sezon wiosna-lato 2018
W drugiej części odbędzie się dyskusja na temat wyzwań związanych z procesem zmiany, które czekają branżę odzieżową (firmy), konsumentów i organizacje działające na rzecz zrównoważonego rozwoju. Wezmą w niej udział: Areta Szpura, Agnieszka Knera (Sustainability Manager H&M Polska), Dariusz Duma – filozof, konsultant biznesowy, twórca programów rozwojowych dla firm i organizacji w Europie i USA oraz Rafał Rudzki Senior Menedżer, Sustainability Consulting Central Europe, Deloitte.
Po części merytorycznej zaplanowane jest after party, podczas którego będzie można bezpośrednio porozmawiać z mówcami i przedyskutować indywidualnie szczególnie interesujące zagadnienia.
Fashion Biznes jest partnerem tego wydarzenia i dlatego mamy dla Was zaproszenia na to jedyne w swoim rodzaju i zaplanowane z takim rozmachem spotkanie. Aby je zdobyć, wystarczy, że w komentarzu pod artykułem lub na naszym Facebooku – pod linkiem do tego tekstu napiszecie, jak Wy widzicie przyszłość mody. Najciekawsze odpowiedzi nagrodzimy wejściówkami. Czekamy na Wasze pomysły, które być może kiedyś wpłyną na rozwój branży!
Informacje dodatkowe
H&M od kilku lat prowadzi projekty, które mają na celu zmienienie oblicza mody: nie tylko w sposób estetyczny, ale też ekologiczny. Wszyscy fani marki co roku wyczekują kolekcji H&M Conscious Exclusive, która zachwyca nie tylko wyszukanymi krojami, ale przede wszystkim materiałami. W ubiegłych latach H&M zaskoczył klientów ubraniami uszytymi między innymi z ekologicznego jedwabiu, lnu uzyskanego z recyklingu, konopi i mieszanek zawierających Tencel®. Do produkcji odzieży użyto też denimite – materiału ze znoszonego, poddanego recyclingowi dżinsu, w którego wykorzystaniu H&M jest pionierem. Ekologiczne w tej linii są nawet najmniejsze detale, w tym koraliki stworzone chociażby ze szkła z odzysku. W tym roku marka wzięła na warsztat takie surowce jak: srebro z recyklingu powstałe z przetopionych starych świeczników i sztućców oraz ECONYL®, czyli w 100% zregenerowane włókna sieci rybackich i innych nylonowych odpadów zaśmiecających oceany. Wybrane projekty będzie można podziwiać już trzy dni przed tym bardzo szczególnym wydarzeniem.