noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Mango wyniki finansowe 2024. Na zdjęciu kampania Mango - modelka stojąca na tle miejskiego skrzyżowania z sygnalizacją świetlną, ubrana w czarny, oversize'owy płaszcz ze skóry. W rękach trzyma czarną torbę typu clutch oraz gazetę.

Hiszpański gracz zaskakuje branżę odzieżową rekordowymi wynikami 

REKLAMA
noSlotData

Mango, hiszpański gigant modowy, ujawnił rekordowe wyniki finansowe za 2024 rok, potwierdzając swoją silną pozycję na globalnym rynku. Przychody przekroczyły 3,3 mld euro, a zysk netto wzrósł o 27%, umacniając markę w segmencie fashion i e-commerce.

Mango: wyniki finansowe 2024

Hiszpańska marka modowa Mango ogłosiła znakomite wyniki finansowe za rok 2024, osiągając rekordowe przychody i znaczący wzrost rentowności. Firma, założona przez Isaka Andica, zamknęła rok z obrotem przekraczającym 3,339 miliarda euro, co stanowi wzrost o 7,57% w porównaniu z rokiem poprzednim. Jeszcze bardziej imponujący jest wzrost zysku netto, który wyniósł 219 milionów euro, co oznacza skok o 27%. Te wyniki potwierdzają silną pozycję Mango na rynku mody, zarówno w Europie, jak i na całym świecie.

Przeczytaj również: Zmarł założyciel Mango. Tragiczna śmierć w górach

Wzrost sprzedaży i rozwój kanałów dystrybucji

Jak wynika z oficjalnych informacji przekazanych przez spółkę, kluczową rolę w utrzymaniu tak wysokich przychodów odgrywała dalsza ekspansja sprzedaży wielokanałowej. Sprzedaż online Mango sięgnęła ok. 1,1 mld euro, co stanowi niemal jedną trzecią całkowitych obrotów firmy. Pomimo dynamicznego wzrostu e-commerce, to wciąż sieć sklepów stacjonarnych (z przychodami ok. 2,2 mld euro) pozostaje głównym źródłem przychodów hiszpańskiego detalisty. W minionym roku firma uruchomiła ponad 260 nowych sklepów, zwiększając liczbę punktów sprzedaży do 2850 w ponad 120 krajach.

Rekordowe inwestycje Mango

Rok 2024 przyniósł także rekordowe nakłady inwestycyjne w wysokości 219 mln euro, co stanowi wzrost o 17% w ujęciu rocznym. Środki zostały przeznaczone głównie na modernizację i dalszą rozbudowę sieci sklepów, rozwój zaplecza logistycznego oraz wdrażanie nowych rozwiązań technologicznych. Istotnym elementem strategii rozwoju firmy była również budowa nowego kampusu Mango w Barcelonie oraz zwiększenie zatrudnienia o ponad 900 pracowników. Łącznie daje to ponad 16 400 osób zatrudnionych w strukturach spółki na całym świecie.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z doskonałych wyników za 2024 rok. Sprzedaż wzrosła o 7,6%, a jednocześnie wyraźnie poprawiliśmy naszą rentowność. To dowód na atrakcyjność naszej oferty i stabilność modelu biznesowego. Znajdujemy się w najlepszym momencie naszej historii i inwestujemy, by przenieść Mango na nowy poziom rozwoju

– skmentował Toni Ruiz, CEO i jednocześnie przewodniczący rady nadzorczej Mango.

Przeczytaj również: Zalando chwali się wynikami za 2024 rok. W planach przejęcie konkurenta

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES