Paryski dom mody kolejny raz z rzędu może pochwalić się zwiększonym popytem na swoje ubrania ready-to-wear i torebki. Trzeci kwartał przyniósł skok w sprzedaży o 15.4% wart 1,14 miliarda euro. Wahania walut zredukowały ten wynik do 7.9%, co i tak jest świetnym rezultatem w porównaniu do innych marek z sektora luxury.
Biorąc pod uwagę problemy rynków w Azji i Ameryce, Hermès mocno się wyróżnia – powiedział Rogerio Fujimori, analityk rynku dóbr luksusowych w RBC Europe Limited. Kiedy sytuacja ekonomiczna staje się trudna, wyraźnie dostrzegamy firmy, które radzą sobie z nią najlepiej. Wyniki Hermès dwukrotnie przekroczyły te, które osiągnął w tym samym okresie konkurent: LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, który odnotował 7% wzrost sprzedaży. Kolejne firmy: Kering i Burberry zszokowały wszystkich utrzymując sprzedaż na tym samym poziomie co w poprzednim kwartale.
Hermès, pomimo wielu niepewnych czynników ekonomicznych, odważnie dzieli się swoimi planami na zamknięcie roku 2015 z 8% wzrostem sprzedaży.
Wahania walut na pewno zredukują zyski marki.
A jak sprzedają się poszczególne produkty Hermès?
Torby Birkin i szaliki były chętnie kupowane na całym świecie:
- Japonia +16.6%
- Europa +14.8%
- Ameryka Północna i Południowa +2%
- Azja (wyłączając Japonię) +1.5%
W trzecim kwartale sprzedaż skórzanych dodatków wzrosła o 8,6%. W zwiększonych obrotach pomogły dwie nowe fabryki otwarte w 2014 roku w Isère i Charente.
Sprzedaż ready-to-wear i akcesoriów wzrosła o 11,9% i 10,7% w kategorii perfumy.
NOWA KAMPANIA
Marka zaprezentowała już także najnowszą kampanię na sezon świąteczny, która nosi tytuł Hermèsistible! Gra słów ma symbolizować emocje: impulcie, czyli dziecięcy brak poczucia winy przy pokuszeniu się na przyjemność, jalousele – oznacza iskierkę pożądania produktu i nutkę zazdrości. Escapitude to radość z planowania cudnej rozkoszy. Znaczenie kolejnych słów: aparesse i follitude poznamy dopiero w przyszłym miesiącu.
Zapraszamy na hermes.com/hermesistible.
Autor: Urszula Wiszowata