Po ostatniej kampanii domu mody Saint Laurent, w którą zaangażowanych było wiele charakterystycznych i stylowych gwiazd muzyki, jak np. Joni Mitchel, Courtney Love, Marilyn Manson czy zespół Daft Pank, oczekiwania wobec Hedi Slimane’a, dyrektora kreatywnego marki, były naprawdę duże. Czy w nadchodzącym sezonie uda mu się stworzyć coś równie spektakularnego?
Kilka tygodni temu na Twitterze Slimane’a pojawił się piękny portret Jane Birkin – legendy kina, muzyki i ikony stylu. Artysta ogłosił tym samym, że wybrał ją na ambasadorkę le smoking tuxedo – flagowego smokingu SL, zaprojektowanego po raz pierwszy w 1966 roku przez samego Yvesa Saint Laurenta. To jednak nie koniec – parę dni później Slimane zaprezentował cztery fotografie, zapowiadające kampanię promującą La Collection de Paris. Ich gwiazdą została Cara Delevingne, z którą artysta współpracuje niezmiennie od 2013 roku. Zdjęcia z obu kampanii, wykonane w czerni i bieli, charakteryzują się subtelnym acz wyrazistym klimatem, przez co w delikatny sposób nawiązują do wspomnianego wcześniej projektu muzycznego.
W tym roku Hedi Slimane zaprosił do współpracy dwie ikony stylu z różnych pokoleń i poprzez dwie osobne kampanie odważnie zestawił klasykę z nowoczesnością. Dyrektor kreatywny SL posiada rzadko spotykaną umiejętność tworzenia projektów różnych, a jednak – dzięki przemyślanej estetyce – spójnych. Czym zaskoczy w 2017 nie wie nikt. I dobrze – na tak piękne zaskoczenia warto czekać.
Autor: Katarzyna Michalik