noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Grupa H&M podsumowała pierwsze półrocze 2024 roku obrotowego. „Podnosimy nasze ambicje, aby wzmocnić markę”

REKLAMA
REKLAMA
noSlotData

Szwedzka grupa opublikowała wyniki wpracowane przez pierwsze sześć miesięcy 2024 roku obrotowego. Naszą szczególną uwagę zwrócił drugi kwartał, w którym marża operacyjna była najwyższą osiągniętą przez H&M od lat. Gigant odniósł się do prognoz na kolejne miesiące.

Wyniki finansowe grupy H&M. Dane za I półrocze 2024

W czwartek, 27 czerwca, grupa H&M opublikowała wyniki finansowe za I półrocze 2024 roku obrotowego. Omawiany okres rozpoczął się 1 grudnia 2023 roku i trwał do 31 maja 2024 roku. W tym czasie jej sprzedaż netto wzrosła o 1 procent, do 113 274 mln SEK (9982,51 mln euro). W walutach lokalnych sprzedaż netto była na poziomie z roku poprzedniego. Zysk brutto wzrósł do 61 224 mln SEK (5395,49 mln euro). Odpowiada to marży brutto na poziomie 54 procent. W trakcie I półrocza bieżącego roku obrotowego zysk operacyjny grupy H&M wzrósł do 9 175 mln SEK (808,57 mln euro). To odpowiada marży operacyjnej na poziomie 8,1 procent.

Udany II kwartał 2024 roku. Szczegółowe wyniki grupy H&M

W okresie trwającym od 1 marca 2024 roku do 31 maja 2024 roku grupa H&M wypracowała wzrost sprzedaży netto o 3 proc. do 59 605 mln SEK (5252,82 mln euro). W tym czasie zysk brutto podmiotu wzrósł o 11 procent do 33 569 mln SEK (2958,34 mln euro). Odpowiada to marży brutto na poziomie 56,3 procent. Zysk operacyjny wzrósł do 7 098 mln SEK (625,53 mln euro), co odpowiada marży operacyjnej na poziomie 11,9 procent.

W drugim kwartale osiągnęliśmy najlepsze wyniki od wielu lat. Po raz kolejny pokazując siłę i solidną sytuację finansową grupy H&M. Z dużymi przepływami środków pieniężnych. Obecnie podnosimy nasze ambicje. Chcemy wzmocnić markę, ofertę dla klientów i doświadczenia zakupowe. Koncentrując się na naszych klientach, zaangażowanych współpracownikach i szybszym tempie inwestycji w drugiej połowie roku, widzimy dobre warunki dla dalszego rentownego, długoterminowego i zrównoważonego wzrostu – skomentował Daniel Ervér, dyrektor generalny grupy H&M, z którym przed kilkoma tygodniami rozmawialiśmy między innymi o perspektywie rozwoju podmiotu na polskim rynku.

Dyrektor generalny grupy H&M, Daniel Ervér, podczas rozmowy z redaktorką Fashion Biznesu, Magdaleną Posełek

Prognozy na kolejne miesiące oraz reakcja inwestorów

Sprzedaż szwedzkiego podmiotu w czerwcu 2024 roku zmaleje o 6 proc. rdr w walutach lokalnych. Dane za czerwiec H&M postrzega w świetle mocnych danych porównawczych z 2023 r. Niestabilna pogoda z początku miesiąca obserwowana na wielu dużych rynkach grupy negatywnie odbija się na sprzedaży. Te informacje odbiły się na nastrojach inwestorów. – Czynniki zewnętrzne wpływające na koszty zakupów i przychody ze sprzedaży, w tym materiały i waluty obce, będą miały bardziej negatywny wpływ w drugiej połowie roku – tłumaczył dyrektor generalny H&M.

Przed godziną 16:00 notowane na giełdzie w Sztokholmie akcje H&M tanieją o blisko 12 proc. i znajdują się na poziomie 171,5 SEK (15,11 euro). Przewidywane niższe wyniki za szósty miesiąc bieżącego roku zwróciły większą uwagę akcjonariuszy. Szczególnie w porównaniu z ich uwagą na dane za II kwartał 2024 roku. W nim marża operacyjna (w wysokości 11,9 proc.) była najwyższą od 2021 roku.

Zdjęcie główne: mat. prasowy

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES