Znana z prowadzenia sieci sklepów obuwniczych i odzieżowych Grupa CCC przedstawiła raport finansowy z danymi za II kwartał 2024. Jak się okazało, zarówno jej EBITDA, jak i zysk operacyjny przebiły konsensus analityków rynkowych. Przyjrzeliśmy się wynikom wypracowanym przez Grupę oraz sprawdziliśmy, jakie są jej plany na dalszą część roku.
Wyniki finansowe Grupy CCC. Dane za II kwartał 2024
W II kwartale bieżącego roku obrotowego, trwającym od początku maja do końca lipca, Grupa CCC wypracowała 401 mln zł zysku EBITDA. Wynik ten był wyższy o niemal 9 proc. względem oczekiwań analityków oraz o blisko 28 proc. korzystniejszy od zeszłorocznego. W omawianym okresie przychody Grupy znalazły się na poziomie 2,57 mld zł, podczas gdy te wygenerowane w analogicznym okresie roku ubiegłego wyniosły 2,42 mld zł. – Kolejny już kwartał z rzędu odnotowujemy skokową poprawę wyników udowadniając, że nasz unikatowy model biznesowy bardzo dobrze odpowiada na potrzeby dzisiejszego Klienta – stwierdził Dariusz Miłek, prezes zarządu Grupy CCC.
Okres trzech miesięcy zakończony 31 lipca okazał się bardzo owocny dla Grupy CCC również pod względem marży brutto. Ta okazała wyższa od zeszłorocznej o 4 punkty proc. W II kwartale 2024 roku omawiany podmiot wypracował marżę brutto ze sprzedaży na poziomie 49,5 proc. W tym czasie skokowo urosła marża marki CCC. Rok do roku o 5 punktów proc. W przypadku szyldu HalfPrice wzrost był jeszcze wyższy i wyniósł 13 punktów proc. rdr. – Konsekwentnie umacniamy marżę brutto, w tym w szyldzie CCC za sprawą kontynuowanego rozwoju wysokomarżowego modelu licencyjnego – skomentował Miłek.
Przeczytaj również: Zysk Zalando na dużym plusie. Marketplace zapowiada dalsze wspieranie polskiej mody
Szyldy należące do Grupy CCC. Jak poradziły sobie w II kwartale 2024?
Przyjrzeliśmy się również sytuacji poszczególnych szyldów należących do Grupy. W II kwartale roku finansowe 2024 zysk EBITDA (czyli zysk operacyjny przedsiębiorstwa przed potrąceniem odsetek od zaciągniętych zobowiązań oprocentowanych, podatków, amortyzacji wartości niematerialnych i prawnych oraz amortyzacji rzeczowych aktywów trwałych) CCC wzrósł o 35 proc. rdr do 290 mln zł. Przychody brandu podskoczyły w porównaniu do zeszłego roku o 7 proc. do 1,10 mld zł.
W omawianym okresie zysk EBITDA Grupy Modivo wzrósł do 36 mln zł z 5 mln zł (+620 proc.) odnotowanych w roku ubiegłym. Przychody Modivo w II kwartale bieżącego roku finansowego były o 1 proc. wyższe od zeszłorocznych. Wyniosły one 1,03 mld zł. Lepiej niż przed dwunastoma miesiącami poradził sobie również HalfPrice. Zysk EBITDA trzeciego podmiotu należącego do Grupy CCC znalazł się na poziomie 77 mln zł wobec 4 mln zł straty wypracowanej w roku ubiegłym. Przychody marki wzrosły rdr o 23 proc. do 414 mln zł.
Przeczytaj również: Znana polska marka wciąż nie znalazła kupca. Zmieniła się jednak jej cena
– Dzięki stałej pracy nad rentownością nasze szyldy wyróżniają się swoimi wynikami. CCC osiąga wiodące w branży poziomy marży EBITDA, a HalfPrice dobrze pozycjonuje się na tle globalnych konkurentów pomimo swojego młodego wieku. Drugi kwartał z rzędu swoje wyniki poprawiła też Grupa Modivo, które nadal nie są zadowalające, ale to krok w dobrym kierunku – podsumował prezes Grupy CCC.
Reakcja kursu CCC na zaprezentowane wyniki Grupy
Spółka akcyjna CCC notowana jest na rynkowym parkiecie od 2004 roku. Na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie wchodzi ona w skład indeksów mWIG40 i WIG-Odzież. Jak zareagował jej kurs na zaprezentowane wyniki Grupy? Początkowo spadł. Czwartkową sesję walory CCC rozpoczęły z poziomu 126 złotych, by do godziny 11:00 tanieć do 116,80 zł. W następnych godzinach nastąpiło odbicie. Przed godziną 17:00 akcje CCC drożeją o 2,58 proc. do 131 zł.
Bieżąca wycena akcji CCC jest najdroższą od ponad miesiąca. W okresie ostatnich 52-tygodni najwyższa wartość walorów spółki wyniosła 145,10 zł, natomiast najtańsza 36,65 zł.
Zdjęcie główne: mat. prasowy