Sieć handlowa Deichmann wyraziła zainteresowanie nabyciem praw do marki obuwniczej, należącej wcześniej do upadłej firmy modowej Esprit. Przedstawiciel firmy potwierdził tę informację niemieckiej agencji prasowej, podkreślając, że oferta dotyczy wyłącznie kwestii praw własności intelektualnej, a nie przejęcia bieżącej działalności biznesowej marki Esprit.
Deichmann współpracuje z Esprit od 2019 roku, sprzedając obuwie tej marki. Obie firmy wspólnie rozwijały kolekcje obuwnicze przez ostatnie cztery lata. Rzecznik Deichmanna potwierdził, że firma została niedawno poinformowana o możliwości nabycia pakietu licencji. Rozmowy w tej sprawie trwają. Esprit nie zdecydował się na komentarz. Warto wspomnieć, że informację o potencjalnej transakcji podał już wcześniej portal Business Insider.
Esprit zbankrutował. Co dalej z marką?
W maju Esprit Europe GmbH wraz z sześcioma innymi podmiotami z grupy złożyły wniosek o ogłoszenie upadłości. Na początku sierpnia podjęto decyzję o zamknięciu wszystkich 56 niemieckich oddziałów do końca roku. W konsekwencji pracę straci około 1300 pracowników.
Prawa do marki upadłej europejskiej działalności Esprit zostaną sprzedane. Komisje wierzycieli niemieckich spółek Esprit zatwierdziły podpisanie wstępnej umowy z brytyjskim inwestorem Alteri oraz jego spółką modową CBR Fashion. Informacja ta została podana na początku sierpnia. Portfolio CBR obejmuje marki mody Cecil i Street One.
Dowiedz się więcej: Esprit znalazł kupca. Co dalej z europejskimi sklepami marki?
Deichmann chce zdobyć prawa do Esprit. Co to za firma?
Deichmann to niemiecka rodzinna spółka z siedzibą w Essen. W 2022 roku Grupa działała na 31 rynkach. W ciągu 12 miesięcy firma sprzedała łącznie 178 milionów par butów w sklepach stacjonarnych i online. W 2023 roku po raz pierwszy w swojej historii osiągnęła sprzedaż brutto w wysokości 8,7 miliarda euro. Silny wzrost sprzedaży odnotowano również na rynku niemieckim, gdzie przychody wzrosły o około dziewięć procent, przekraczając wartość 2,8 miliarda euro. Obecnie sieć Deichmann posiada około 4700 sklepów na całym świecie, z czego największą liczbę, bo około 1400, znajduje się w Niemczech.
Dowiedz się więcej: Rekordowe wyniki Deichmann. Kluczem do sukcesu okazała się jakość i cena