Kolejny rok z rzędu Furla kontynuuje dobrą passę. Pomimo trudnego rynku dla segmentu dodatków, włoska marka wypracowała sprzedaż na poziomie 339 miliona euro (262 miliona euro w 2014). To 30% więcej niż w roku poprzedzającym.
Eraldo Poletto, prezes firmy, w rozmowie z WWD potwierdził świetne wyniki spółki i podkreślił 23% wzrost sprzedaży like-for-like (biorąc pod uwagę te same wskaźniki w obu porównywanych latach). Ten wynik to najważniejszy wyznacznik sukcesu firmy – powiedział Poletto. Świetny rezultat to efekt kilku lat ciężkiej pracy marki. W ciągu 5 ostatnich lat, od 2010 roku, łącznie sprzedaż wzrosła o 126%. Zyski za ostatni rok nie zostały jeszcze upublicznione.
Podczas gdy wiele marek luksusowych miało trudny rok, zwłaszcza na rynku azjatyckim, Furla wypracowała świetny wynik. Okazuje się, że umacniająca się klasa średnia w Chinach postawiła na produkty ze środkowej półki. Włoska produkcja i znakomita jakość torebek sprawiły, że firma uplasowała się tuż obok tych najbardziej znanych w branży. Poletto podkreśla koncentracje firmy na sprzedaży nie tylko w samych Chinach, ale w Indonezji, Malezji, Tajlandii, Japonii i w Europie. W 2015 roku przychody firmy w tym regionie wzrosły o 53%.
Jednak znakomite wyniki Furla osiąga nie tylko na wschodzie. Amerykański rynek wypracował 30% wzrost, a Europa zwiększyła sprzedaż o 28%.
W Polsce sklep marki znajdziemy w Galerii Mokotów w Warszawie.
Furla to włoska marka, która istnieje od 1927 roku. Jest związana z Aldo i Margheritą Furlanetto. Produkuje przede wszystkim torebki, buty i inne dodatki takie jak: paski, biżuterię, paski, kapelusze. Furla to włoski styl w nowoczesnym wydaniu, który objawia się niekrępowaną kreatywnością i ponadczasową elegancję. Torebki i akcesoria Furla to wysoka jakość za odpowiednią cenę, czasem kwalifikowana jako projekty z półki dóbr luksusowych. Furla obecnie ma 414 sklepów na całym świecie.
Autor: Urszula Wiszowata